برخی دروس دانشگاه‌ها در ترم جدید مجازی تدریس می‌شوند

وزیر علوم گفت: خروجی علم و دانش باید فناوری و نوآوری و خلق ثروت از دانش باشد که در این راستا توانستیم مجوز ایجاد معاونت فناوری و نوآوری را اخذ کنیم.

وزیر علوم در نشست خبری به تشریح عملکرد وزارت علوم طی یک سال گذشته پرداخت.

محمدعلی زلفی گل درباره برنامه یک ساله وزارت علوم در دولت جدید گفت: تلاش وزارت علوم این است که آموزش حضوری را در ترم مهر بکار بگیرد و در برخی دروس از آموزش‌های مجازی و تلفیقی هم استفاده کند.

او افزود: ایجاد بستر مناسب برای ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها از جمله اقدامات وزارت علوم بود، همچنین بخشی از رساله‌ها و پایان نامه‌ها هم باید در بستر نیاز‌های کشور سوق داده می‌شد که در حال رسیدگی به این موضوعات هستیم.

وزیر علوم تصریح کرد: در وزارت علوم سامانه نان را برای اینکه پژوهش‌های دانشگاهی در جهت رفع مشکلات کشور باشند، راه اندازی کردیم که هم اکنون بیش از ۵ نیاز در آن ثبت شده و تمام دستگاه‌های دولتی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند موظف به ثبت نیاز‌های خود در این سامانه هستند.

زلفی گل بیان کرد: خروجی علم و دانش باید فناوری و نوآوری و خلق ثروت از دانش باشد که در این راستا توانستیم مجوز ایجاد معاونت فناوری و نوآوری را اخذ کنیم تا توجه ویژه‌ای به پارک‌های علم و فناوری شود و در این زمینه ارتقای چشمگیری داشته ایم.

نمایه شدن ۱۸ مجله علمی ایران در اسکوپوس طی یک سال گذشته

او افزود: نظام انگیزشی جدید در وزارت علوم راه اندازی می‌شود تا متناسب با توانایی استادان، یاوران و دانشجویان بتوان از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، همچنین ۶۰ پایه تشویقی برای اعضای هیئت علمی در نظر گرفته ایم تا انگیزه برای افراد موثر همیشه وجود داشته باشد.

زلفی گل تاکید کرد: طبق انعقاد تفاهم نامه وزارت علوم با بنیاد ملی نخبگان برای استعداد درخشان‌ها و رتبه‌های برتر کنکور سالیانه تسهیلاتی را در نظر گرفته ایم و بخشی از فعالیت‌های پژوهشی ۱۸ مجله وارد نمایه اسکوپوس شده اند اند در طی ۴۰ سال گذشاه ۱۰۹ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه‌های معتبر بین المللی بوده اند که طی یک سال ۱۸ نمایه به آن اضافه شده است.

اختصاص ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌هایی که ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند

وزیر علوم بیان کرد: ۲ میلبون و ۷۰۰ هزار متر مربع ساختمان نیمه کار در موسسات وابسته به آموزش عالی داریم و عقل حکم می‌کند که پروژه جدیدی را با وجود این پروژه‌ها ایجاد نکنیم. ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌هایی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، اختصاص داده شده که ساختمان‌های نیمه کاره را با این بودجه تکمیل می‌کنیم.

او افزود: مدال آوران دانش آموزی در رشته‌ای که کسب می‌کنند ادامه تحصیل نمی‌دهند؛ در صورتی که اگر این فرد در رشته‌ای که مدال کسب کرده ادامه تحصیل دهد در آینده در میان دانشمند برتر جهان خواهد شد.

ایجاد تمهیدات جدید برای برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه مدرسان جهت افزایش مهارت‌های تدریس

وزیر علوم بیان کرد: تدریس در دانشگاه و مدارس یک تخصص است و فعالان این حوزه باید مهارت کافی را داشته باشند و تنها مدرک کافی نیست، بلکه طرح سوال، شیوه ارتباط با استادان و دانش آموزان و ... مهم است تا تاثیر گذاری زیادی را شاهد باشیم و لازم است که برای آن‌ها کلاس‌های تخصصی را برگزار کنیم و در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده ایم که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وزارت علوم مجوز تاسیس شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ را اخذ کرد

وزیر علوم بیان کرد: تعداد مجلات علمی بین اللملی در اسکوپوس ۱۲۲ و در تامستون رویترز ۶۸ عدد شده که رو به رشد هستند و در وزارت علوم توجه ویژه‌ای به بحث زایش پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان داریم و وظیفه ما این است که تا سطح ۶ فناوری را آموزش دهیم و از آن به بعد که بحث تجاری سازی است به معاونت علم و فناوری انتقال می‌دهیم.

زلفی گل تاکید کرد: مجوز تاسیس شرکت‌های نوع ۳ دانش بنیان به وزارت علوم داده شده و کمک می‌کند تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور شرکت‌های دانش بنیان را توسعه دهیم که رونق تولید کشور به دست این شرکت هاست و برای افراد تحصیل کرده شغل ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین نوع نگاه ما به شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
ارشد رو نمیشه مجازی کرد ارتباط دانشجو با استاد از راه دور ممکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را در کنکور زیاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
از وزیر محترم به خاطر مجازی شدن برخی از دروس سپاسگزاریم. تصمیم بسیار صحیح و به جایی است.
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۴:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
مرسی کارتون درسته دقیقا بعضی از درسها مجازی بشه خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
بسیار ایده ی خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام،
جملات بخش تمايه شدن 18 مجله به هم ريخته است و حتماً لازم است اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
آقای زلفی گل چرا در مورد حذف 30 درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از طرف میر کاظمی رئیس برنامه و بودجه کوتاه آمدی و در مورد آن هیچ حرفی نمی زنی؟ قانونی که مصوبه مجلس را داشت و مصوبه هیئت امنای دانشگاه ها، بر اساس آن قانون اعضای هیئت علمی وظایفشان افزایش یافت ولی حقوقشان کاهش یافت. اگر مرد بودی در برابر این بی قانونی استعفا می دادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خدا خیرت بده حرف دل ما رو زدی تا حالا تا هیچ دولتی حقوق کسی کم نشده الانم فقط حقوق وزارت عتف کم شده نه اساتید زیر نظر وزارت بهداشت تو پول اجاره خونه موندن بعضی اساتید مثل آموزش پرورشم نیست چنان خفقانی در وزارت علوم هست کسی جرات اعتراض نداره سکوت هیات علمی از ترسه ترس
Iran (Islamic Republic of)
پژوهشگر
۱۱:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
نمایه شدن ۱۸ مجله علمی ایران در اسکوپوس طی یک سال گذشته
جناب وزیر محترم، اول برو اشتراک اسکوپوس را تمدید کن که پزوهشگران وسط پژوهش سر در گم نشوند، بعد بهش استناد کن. استاد تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
چقدر دیر فهمیدید، بعضیها به خاطر دوری راه و هزینه خوابگاه یا دانشگاه از تحصیل محروم میشن،به نظرم طرح دانشگاه پیام نور را در همه مراکز آموزشی البته بصورت رایگان مخصوصا برای درسهایی که عملی نیست پیاده کنند یعنی کلاسهای رفع اشکال حضوری اختیاری باشه کتابها خودخوان تدوین بشه وکلاسها آفلاین ولی امتحاناتشون حضوریه،این برای شرایط کرونا هم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
خروجی علم ودانش وخلق ثروت باید بهره مندی عادلانه همه باشد.چیزی که بعضی از کشورها با راهکارهای درست وگرفتن مالیات وتوزیع عادلانه ثروت بین همه به ان رسیده اند،اگر دانش ومنابع ملی وثروت ده برابر هم بشود و روند فعلی را تغییر ندهیم هر روز خلق شکاف طبقاتی و ناهنجاری و نارضایتی بیشتر میشود.باید بدانیم که خلق ثروت در بستر آب وخاک و منابع وامنیتی شکل میگیرد که متعلق به کل مردم کشور است وباید حق همه داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
به نظرم برگزاری کلاس مجازی بعضی از دروس خیلی خوبه، چون هزینه رفت وآمد ،خوراک،اقامت وسایر هزینه های دیگر از دوش دانشجو برداشته می شود.
Iran (Islamic Republic of)
متاسف
۱۰:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
حاضرید بچه خودتون هم مجازی درس بخونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
مگه مجازی چش هست.خیلی هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
اره خیلی هم عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
دروسی مانند سمینار که بیشتر جنبه ارایه دارد به صورت مجازی بهتر برگزار می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
بابا نکنید این کارها رو. همینجوریش ادمها تنها شدن. ارتباطات اجتماعی روزبه روز داره کمتر میشه. حالا از وقتی این کرونا منحوس اومد بیشتر مردم رو اوردن به زندگی مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
پس هیچ وقت دانشجو نباید فارغ التحصیل بشه چون منزوی میشه؟؟!!اونایی که کلا دانشگاه های غیرحضوری درس میخوندند چیکار می کنند؟؟
آخرین اخبار