مشارکت خیران مهابادی در طرح آبرسانی به تالاب کانی برازان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از مشارکت خیران محیط زیست در لایروبی زهکش‌های ورودی به تالاب بین المللی کانی برازان خبر داد.

فاروق سخنور گفت: خیران مهابادی به منظور تسهیل در آبرسانی به تالاب با اجاره یکدستگاه بیل مکانیکی زهکش‌های ورودی به تالاب کانی برازان را لایروبی کردند تا در فصل گرما و کم آبی ورودی آب به تالاب تسهیل و از خشک شدن تالاب جلوگیری گردد.

وی گفت: طبق روال سال‌های گذشته در فصل گرم سال درخواست تخصیص ۲ میلیون متر مکعب حقابه به شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ارائه شده تا از کاهش شدید آب و ایجاد بحران زیست محیطی در این تالاب جلوگیری شود.

رئیس اداره حفاطت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب بین المللی "کانی برازان" این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین تالاب‌های غرب کشور نیازمند حقابه ثابت و مستمر است تا به حیات خود ادامه دهد.

تالاب کانی برازان یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود به طوری که این تالاب تقریبا در تمام فصول سال امکان مشاهده پرندگان وحشی و کمیاب را به علاقه مندان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.