اعمال محدودیت پلیس در محور‌های کوهستانی و پرخطر گیلان

معاون فرماندهی انتظامی گیلان از اعمال محدودیت تردد خودرو‌ها در محور‌های کوهستانی و پرخطر این استان خبر داد.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی برای بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی، پلیس طرح محدودیت تردد خودرو‌ها در محور‌های منتهی به مناطق کوهستانی استان به ویژه ارتفاعات شهرستان‌های ماسال، فومن، تالش، رضوانشهر، املش، شفت و سیاهکل را اجرا خواهد کرد.

او به مسافران و شهروندان برای خودداری از سفر و تردد در مناطق کوهستانی و مسیل رودخانه‌ها هشدار داد و افزود: با توجه به حجم سنگین ورود خودرو به استان و گنجایش محدود محور‌های کوهستانی و همچنین خطر بارش سنگین باران و جاری شدن سیلاب، عوامل پلیس راه و انتظامی از ورود خودرو‌ها به این مناطق جلوگیری خواهند کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان گفت: از مسافران و شهروندان انتظار داریم با پلیس و دیگر نیرو‌های امدادی همکاری لازم را داشته باشند.

هشدار هواشناسی برای جاری شدن سیلاب در گیلان

اداره کل هواشناسی گیلان در هشدار سطح نارنجی شماره ۴ از تقویت سامانه بارشی در روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ مرداد ماه خبر داده است.

بر اساس این گزارش؛ در این مدت احتمال بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، وزش باد، وزش باد و رعد و برق (بعضی نقاط شدید) و در مناطق مستعد تگرگ وجود دارد.

آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه‌ای (به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، لغزش و رانش، احتمال تخریب پل ها، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها، برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید هم از جمله مخاطرات احتمالی ۲ روز آینده در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.