بازتوانی، از اصول برنامه دوست دار کودکان کار است

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: ممانعت از هر گونه رفتار خشونت آمیز، از جمله اصول و مبانی فکری برنامه دوست دار کودک است.

کرمی گفت: حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده آن‌ها به منظور محو کار کودک با تأکید بر رعایت رویکرد دوستدار کودک و در چهارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه از اهداف اصلی طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است.

او با اشاره به همکاری ۱۶ نهاد و ارگان دولتی و غیر دولتی در ساماندهی کودکان کار و خیابانی افزود: نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی بر اساس سنّ کودک به صورت زیر ۷ سال، بین ۷ تا ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال انجام می‌شود و برای هر گروه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است.

کرمی احترام به هویت مستقل کودکان و توجه به سن و جنس آنها، رعایت حق وابستگی کودکان به خانواده، حفظ حریم خصوصی کودکان و رازداری حرفه ای، توجه به نظرات و دیدگاه‌های کودکان، ممانعت از هر گونه رفتار خشونت آمیز، تلاش برای بازپیوند به خانواده و بازتوانی خانواده به عنوان اولویت نخست در برنامه‌های بازتوانی، از جمله اصول و مبانی فکری برنامه دوست دار کودک برشمرد.

او پوشش درمانی و خدمات مورد نیاز کودکان کاروخیابان و خانواده درجه اول آن‌ها حسب اعلام سازمان بهزیستی، آموزش رایگان مهارت‌های شغلی به خانواده کودکان خیابانی و کودکان بالای پانزده سال، ارایه خدمات درمانی و بهداشتی فوری و رایگان به کودکان کار و خیابان، اولویت بخشی به انجام حمایت‌های لازم معیشتی، اجتماعی، تحصیلی، با معرفی بهزیستی را از جمله وظایف دستگاه‌های همکار با این برنامه عنوان کرد.

برچسب ها: بهزیستی ، کودک کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.