لغو پروازهای استرالیا به دلیل کمبود کارکنان

منابع خبری از لغو بسیاری از پروازهای سیدنی و ملبورن به دلیل کمبود کارکنان خبر دادند.

در حالیکه نقص فنی بر پرواز‌های روز گذشته فرودگاه «کانتاس» استرالیا تاثیر منفی گذاشت، امروز (دوشنبه) اغلب پرواز‌های ملبورن و سیدنی در این کشور به دلیل کمبود کارکنان لغو شدند.

به گزارش گاردین، در خطوط «کانتاس، ویرجین استرالیا، جت استار و رکس» در مجموع ۲۳ پرواز داخلی از فرودگاه سیدنی در روز دوشنبه لغو شد.

۱۵ پرواز در این میان مربوط به ملبورن بودند که ۸ تای آن‌ها مربوط به خط هوایی کانتاس می‌شد.

ویرجین استرالیا هم ۸ پرواز خود از مبدا سیدنی را لغو کرد. در فرودگاه ملبورن نیز ۱۲ پرواز داخلی لغو شد که ۷ پرواز برای کانتاس، ۴ پرواز از ویرجین و ۱ پرواز هم برای جت استار بود.

گاردین در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که لغو پرواز‌ها به دلیل کمبود کارکنان و بیماری آن‌ها همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونا و آنفوانزا در این کشور است.

روز گذشته هم کانتاس به دلیل لغو فنی دچار اختلالاتی شده بود و پروازهایش با تاخیر یا لغو مواجه شد. گاردین هم در آن زمان گزارش داد که پرواز‌های داخلی و بین‌المللی هر دو با اشکال مواجهند.

این در حالیست که هفته گذشته کارکنان بخش حمل و نقل بار در فرودگاه‌های بخش شرقی استرالیا دست به اعتصاب زدند که باعث ایجاد مشکل در تحویل بار به مسافران شد.

گفته می‌شود فرودگاه‌های استرالیایی توانایی رسیدگی به ۲۰ پرواز مختلف در یک زمان را دارند. پیش از این یکی از شرکت‌های هواپیمایی هزار و ۷۰۰ خدمه خود در بخش حمل و نقل بار را اخراج کرد که دادگاه این اقدام را غیرقانونی خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار