ازبکستان برای آغاز کار پروژه خط ریل ازبکستان- افغانستان همکاری می‌کند

طالبان اعلام کردند که مقام‌های ازبک گفته اند که کار پروژه خط ریل میان ازبکستان، افغانستان و پاکستان را از هفته جاری در خاک افغانستان آغاز خواهد کرد.

ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی گفته است که سرپرست وزارت امور خارجه کشور و رئیس اداره امور ریاست جمهوری ازبکستان دیدار کرده‌اند و درباره پروژه‌های اقتصادی بحث کرده اند. 

ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی گفته است که درباره روابط دوجانبه، ترانزیت و کار پروژه خط ریل میان ازبکستان، افغانستان و پاکستان گفت‌وگو کرده اند.

به گفته ضیااحمد تکل، جانب افغانستانی اعلام آمادگی کرده است تا کار سروی پروژه خط ریل در خاک افغانستان آغاز شود. در همین حال، مقام‌های ازبک گفته اند که کار سروی این پروژه از آغاز هفته روان در خاک افغانستان آغاز خواهد شد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه گفته است جانب ازبکستان در این دیدار وعده سپرده که این کشور در بخش اصلاح زراعت با افغانستان همکاری خواهد کرد.

دو روز پیش، نشستی درباره افغانستان در ازبکستان برگزار شد که در آن آمریکا، بریتانیا و نماینده‌گان اتحادیه اروپا و شمار دیگری از سازمان‌های بین‌المللی شرکت کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار