برآورد خسارات وارد شده به راه آهن خواف-هرات + فیلم

طالبان میزان خسارات وارد شده به راه آهن خواف - هرات را بیش از ۲۰ میلیون افغانی برآورد کرده است.

بخت الرحمان شرافت، رئیس اداره راه آهن افغانستان گفت: خسارات وارد شده به راه آهن خواف - هرات در ایستگاه «روزنک » استان هرات بیش از بیست میلیون افغانی (معادل دویست و بیست و دو هزار دلار) برآورد شده است.

شرافت ابراز امیدواری کرد عملیات ترمیم و بازسازی خط آهن خواف - هرات به زودی آغاز شود.

 خط آهن خواف - هرات آذر سال ۱۳۹۹ با حضور مجازی رؤسای جمهور وقت ایران و افغانستان به صورت رسمی افتتاح شد اما فقط قطار آزمایشی بر روی این ریل به حرکت درآمد و هنوز روند انتقال کالا و مسافر از این مسیر آغاز نشده است . خط آهن خواف - هرات سالانه ظرفیت انتقال و جابجایی شش میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر را دارد.

راه‌آهن خواف - هرات به ‌طول ۲۲۲ کیلومتر شامل چهار قطعه است که قطعات اول و دوم آن به طول ۶۷ کیلومتر در خاک ایران واقع شده است و قطعه های سوم و چهارم آن در افغانستان قرار دارد که قطعه سوم آن به ‌طول ۷۲ کیلومتر از مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک ادامه می ‌یابد و قطعه چهارم آن نیز از ایستگاه روزنک تا شهر هرات به ‌طول ۷۶ کیلومتر است.

خط آهن خواف - هرات می تواند باعث توسعه روابط تجاری و حمل و نقل میان ایران و افغانستان شود، این خط ریلی همچنین افغانستان را به آبهای آزاد بین المللی و همچنین خطوط ریلی اروپا وصل خواهد کرد.

برچسب ها: طالبان ، راه آهن ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار