زلنسکی دستور تخلیه اجباری دونتسک را داد

رئیس‌جمهور اوکراین دستور تخلیه اجباری دونتسک، در شرق اوکراین و منطقه دونباس را صادر کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه گفت که کی‌یف تصمیم به تخلیه اجباری مردم در منطقه شرقی دونتسک، محل درگیری شدید با روسیه، گرفته است.

به گزارش رویترز، زلنسکی در یک سخنرانی تلویزیونی آخر شب همچنین گفت که صد‌ها هزار نفر که هنوز در مناطق جنگی در منطقه بزرگ دونباس هستند باید این مناطق را ترک کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: «هر چه تعداد مردم اکنون منطقه دونتسک را ترک کنند، ارتش روسیه زمان بیشتری برای کشتن خواهد داشت.» وی افزود که به ساکنان غرامت پرداخت خواهد شد.

این در حالی است که رسانه‌های داخلی اوکراین به نقل از «ایرینا ورشچوک» معاون نخست‌وزیر این کشور، گفتند که تخلیه باید قبل از شروع زمستان انجام شود، زیرا منابع گاز طبیعی منطقه نابود شده است.

زلنسکی گفت که صد‌ها هزار نفر هنوز در مناطقی از دونباس زندگی می‌کنند که درگیری‌ها شدید است.

او گفت: «بسیاری از رفتن امتناع می‌کنند، اما هنوز باید انجام شود. اگر فرصت دارید، لطفاً با کسانی که هنوز در مناطق جنگی در دونباس هستند صحبت کنید. لطفاً آن‌ها را متقاعد کنید که باید آن جا را ترک کنند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
تیپ مثلا مردمی شو توجه کردین؟!!!لباس غیر رسمی تی شرت و ریش اصلاح نکرده و حضور در شهر و... کسی باور میکنه این رفتار عوامانه زلنسکی کشور و مردم به باد ده رو؟!!!! توهم قدرت و تکیه به بیگانه میشه اینی که الان تو اکراین جریان داره، نابودی زیر ساخت ها و منابع و کشته شدن مردم و ابزار دست این و اون شدن... هنوز نمیخواد بفهمه آمریکا و اروپا با هزینه مالی و جانی مردم اوکراین با دشمن شون روسیه مقابله میکنند؟!!! در این صورت باید آدم بسیار احمقی باشه واقعا...
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
آرام آرام تا کاخ سرخ. زلنسکی باید بیاید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اوکراینیا باید یاد بگیرن کار درست رو انجام بدن یعنی عدم همراهی با امریکا در فتنه گری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اوکراینیا با اون بلاهایی که سر مردم این دو منطقه آوردن باید بدون جنگ تحویل روسا میدادن
آخرین اخبار