تصویب روز پنجم مرداد ماه به نام "روز کرمانشاه"

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب روز پنجم مرداد ماه به نام "روز کرمانشاه" در شورای فرهنگ عمومی کشور، گفت : در حال حاضر منتظر ابلاغ این نامگذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای درج در تقویم هستیم.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های بسیار برای درج نام کرمانشاه در تقویم رسمی کشور گفت : خوشبختانه با رای مثبت شورای فرهنگ عمومی کشور روز پنجم مرداد ماه به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین «مرصاد» به نام "روز کرمانشاه" ثبت شده است و پیگیر ابلاغ رسمی آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

صفدری خاطرنشان کرد: درج نام روز کرمانشاه در تقویم نیازمند ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به زودی این اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: در صورت این ابلاغ نام "روز کرمانشاه" در تقویم ثبت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از طرح پیشنهاد تغییر عنوان "روز کرمانشاه" به نام "روز مردم مقاوم کرمانشاه" خبر داد و افزود: پیگیر هستیم تا در تقویم، روز پنجم مرداد به جای روز کرمانشاه به نام روز "مردم مقاوم کرمانشاه" ثبت شود.

وی افزود: این پیشنهاد مخالفان و موافقانی دارد و برخی در شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان می‌کنند که این نام جدید، انتظاراتی را از سوی شهر‌ها و استان‌های دیگر به دنبال خواهد داشت که نام شهر و استان آن‌ها هم باید همین عنوان "مقاوم" را داشته باشد، چرا که آن‌ها هم در جنگ تحمیلی ایستادگی و مقاومت کرده اند.

صفدری گفت: به هرحال این تغییر نام هم همچنان در دست پیگیری قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.