برگزاری آئین اختتامیه دومین هفته قرآن و عترت استان کرمانشاه

آئین اختتامیه دومین هفته قرآن و عترت استان کرمانشاه روز یکشنبه (۲۶ تیر) با حضور صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین و فعالان قرآنی استان در محل تالار وحدت برگزار شد.

صفدری با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: هر عزیزی که برای قرآن قدمی بر میدارد در درگاه خداوند بدون اجر نخواهد ماند. افتخار میکنم به این هنرمندان که در این مسیر لطیف و نورانی گام برداشته اند. خوش به حال کسانی که در زندگیشان در مسیر قرآن گام بر می‌دارند.

وی گفت: حوزه قرآنی بسیار مهم است و کمی مورد غفلت قرار گرفته است. انس با قرآن شرایطی دارد و ما افرادی داریم در جامعه با موضوع‌های مختلف قرآنی ازقبیل قاری قرآن، رشته‌های نقاشی، گرافیک، موسیقی، فیلم و .. فعالیت می‌کنند.

صفدری گفت: قرآنی شدن ۴ گام دارد؛ مرحله اول آشنایی با متن قرآن است. باید شرایطی در مساجد و آموزشگاه‌ها فراهم شود تا از کودکی فرزندان ما با قرآن آشنا شوند و آن را یاد بگیرند. ما در بسیاری از انجمن‌هایی که داریم می‌توانیم برنامه‌های قرآنی برگزار کنیم. مرحله دوم خواندن قرآن است. روانخوانی قرآن و حفظ کردن و آشنایی با مفاهیم آن است. استمرار در کار قرآنی بسیار مهم است که باید امتداد داشته باشد. مرحله سوم تدبر در قرآن است. در اصطلاح عامیانه عاقبت اندیشی و عاقبت دیدن است. عزت الهی و پشتیبانی خداوند برای کسانی که به سمت قرآن می‌روند مشهود است. مرحله عمل به قرآن چهارمین مرحله است. این زمانی اتفاق می‌افتد که ما با قرآن مانوس شده باشیم.

وی در پایان با تقدیر از عوامل برگزار کننده هفته قرآن و عترت از خدمات حوزه قرآنی تشکر کرد.

هفته قرآن و عترت فرصتی جهت بهره مندی جامعه از فضای قرآنی بوده که در حوزه‌های مختلق علاقه‌مندان به رقابت پرداختند و امروز از برگزیدگان این حوزه تجلیل به عمل آمد.

در این دوره از مسابقات ۱۷۰ اثر هنری در بخش های خوشنویسی، تذهیب، گرافیک، خط، نقاشی، شعر و نگارگری به دبیرخانه جشنواره ارسال و همچنین ۱۴۷ شرکت کننده در بخش های تلاوت و حفظ قرآن کریم حضور داشتند که در نهایت و بعد از داوری ۷۰ نفر به عنوان برگزیده معرفی و امروز از آنها تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.