بال افکن:

تمامی مراحل صدور مجوز مراکز بهزیستی فارس الکترونیکی می شود

سرپرست معاونت هماهنگی بهزیستی فارس گفت:صدور مجوز و تمدید مجوز مراکز بهزیستی به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت و حداکثر در مدت زمان سه ماه فرایند صدور کامل مجوز انجام خواهد شد.

علیرضا بال افکن در همایش موسسات خیریه فارس گفت: تاکنون برای ۸۰۶ مرکز در حوزه‌های تخصصی مجوز صادر شده است،۴۰۶ موسسه غیردولتی و ۲۸۴ خیریه در سطح استان فارس است که بخش عمده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌ها و توانمندسازی بهزیستی فارس گفت: سازمان بهزیستی مولود انقلاب است و تولیت سلامت اجتماعی را به عهده دارد، بیش از ۱۵۶ فعالیت بر عهده این سازمان است و معاونت مشارکت‌ها خروجی تمام فعالیت‌های سازمان بهزیستی است، اگر اشتغال و مسکن را برای مددجویان فراهم کنیم، توانمندسازی جامعه هدف عملی خواهد شد.

بال افکن گفت: دفتر مؤسسات و مراکز غیردولتی درگاه خدمات بهزیستی است و اشخاص حقیقی و حقوقی با دریافت مجوز از بهزیستی بخشی از خدمات بهزیستی را به صورت خصوصی ارائه می‌دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت‌ها و توانمندسازی بهزیستی فارس در خصوص اشتغال هم گفت: فارس در حوزه اشتغال جامعه هدف اولین استانی است که علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی، ۶میلیارد تومان اعتبارات سایر استان‌ها را نیز جذب کرده است و جشن جذب کامل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را با حضور صافی رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی کشور برگزار کرد.

بال افکن گفت: کارفرمایانی که جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کنند از تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه، و هزینه جبران کارایی برخوردار خواهند شد.

او با اشاره به تشکیل مجمع خیرین فارس گفت: مجمع خیرین با مشارکت خیرین فارس تشکیل شده است امید است با عضویت و همکاری همه خیرین نیک اندیش موانع فعالیت خیرین رفع شود.

جهت‌گیری سیاسی و موازی‌کاری در امور خیریه‌ها وجود نباشد

محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس نیز بر آموزش و مهارت آموزی، پیوست مذهبی و فرهنگی، ترویج مسئولیت اجتماعی توسط خیریه‌ها تأکید کرد و گفت: جهت‌گیری سیاسی و موازی‌کاری در امور خیریه‌ها وجود نداشته باشد.

هوشیار گفت: تعدد مراجع صدور پروانه موسسات خیریه نظارت‌ها را با مشکل روبرو می‌کند لذا تشکیل کمیته صدور پروانه‌ها نیز ضروری است.

مدیرکل بهزیستی فارس از خیرین خواست سخاوتمندی را به نسل‌های بعد انتقال دهند، جلسات هم اندیشی برگزار کنند و اطمینان و اعتماد مردم به خیریه‌ها و قضاوت خیریه‌ها را فاکتور اساسی رشد خیریه‌ها در نظر بگیرند.

عبدالعلی شمس مدیرعامل خانه خیرین هم در این همایش گفت: به عنوان سرمایه اجتماعی و کسانی که دغدغه مردم را داریم به میدان آمده ایم امروز همه ما در برابر آحاد مردم مسئول هستیم، تزریق امید به زندگی و نشاط اجتماعی به جامعه از وظایف خیریه هاست.

مدیرعامل خانه خیرین فارس گفت: باید دوره‌های آموزشی برای موسسات خیریه برگزار شود تا مددکاری اجتماعی گروهی را آموزش بدهیم و خیریه‌ها با برگزاری دوره‌های گروه درمانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنند.

مدیرعامل خانه خیرین گفت: موسسات خیریه به سمت تخصصی شدن ارائه خدمات پیش بروند و از موازی کاری پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.