شهرداری، تنها نهاد در ساماندهی متکدیان نیست

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: دولت ۱۱ نهاد و ارگان را در زمینه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی مکلف کرده است، آیا در پرداختن به این مشکلات و معضلات تنها شهرداری باید پاسخگو باشد؟

علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری درخصوص ساماندهی متکدیان سطح شهرگفت: جمع‌آوری متکدیان، طبق قانون بر عهده شهرداری است.

اوگفت: متأسفانه هیچ نهاد و سازمانی تاکنون وظایف خود را در این خصوص به درستی انجام نداده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان می‌گوید: دادگستری، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان، اموزش و پرورش، وصدا و سیما از جمله دستگاه‌های موظف در این جهت هستند.

نظری گفت: باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های مکلف در بحث متکدیان صورت گیرد، چگونه صدا و سیما بسیاری از مسائل را پر رنگ می‌کند، اما در این زمینه ضعیف عمل می‌کند.

او گفت: متأسفانه حتی یک جلسه هم برای رفع این معضل ندیده‌ایم؛ آیا در پرداختن به این مشکلات و معضلات تنها شهرداری باید پاسخگو باشد؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیریت ارشد استان و فرماندار باید در ساماندهی متکدیان ورود کنند چراکه در حال حاضر روش‌های تکدی‌گری تغییر کرده و فالگیری از روش‌های رایج تکدی‌گری شده است.

نظری گفت: باید تدابیری اندیشیده شده و متکدیان ساماندهی شده و با تکدی‌گری در شهر برخورد شود.

اوخواستار ورود استاندار برای پای کار آوردن دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد و بهزیستی در این موضوع شد.

نظری گفت: سازمان‌های حمایتی تعریف داشته و بودجه‌های کلانی دارند و باید در انجام وظایف تعیین شده از آن‌ها مطالبه‌گری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.