تدوین سند تحول دولت در آذربایجان غربی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: با هدف تحقق رشد اقتصادی سند تحول دولت در استان تدوین می شود.

حسین سپهری گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم دولت سیزدهم، تدوین سند تحول دولت در استان و تحقق رشد اقتصادی تکلیف شده به استان است که با مشخص شدن معیار‌های این سند تحول، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در کمترین زمان این سند را تدوین خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی الزامات برنامه‌ای دولت برای رشد اقتصادی ۸ درصدی را یادآورشد و گفت: سهم استان آذربایجان غربی رشد ۷/۶ درصدی می‌باشد که در چهار بخش کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات پیش بینی شده و برای رسیدن به این میزان رشد به ۵۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است، یعنی برای تحقق یک درصد رشد به ۶۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که با این سرمایه گذاری ۱۸۷ هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

به گفته وی سهم سرمایه گذاری در شهرستان‌ها و میزان شغلی که ایجاد خواهد شد در هر بخش با توجه به ظرفیت شهرستان‌ها مشخص شده که مستلزم عزم جدی همه دستگاه‌ها برای تحقق این رشد است.

سپهری گفت: در راستای دستیابی به رشد اقتصادی پیش بینی شده با استفاده از همه ظرفیت‌ها و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها با تکیه بر مشارکت بخش خصوصی و تمرکز بر بهره وری و رفع موانع و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، این رشد منجر به ارزش افزوده و اشتغال پایدار مبتنی بر دانش و فناوری و نیز ایجاد تعادل و توازن منطقه‌ای خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.