بارش ۴۸ میلیمتر باران در کنگان

سامانه پرقدرت بارشی از اواخر وقت دیروز وارد استان بوشهر شد و از ۵ صبح امروز بارش باران در جنوب استان آغاز شد.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر، در پی ورود سامانه مونسون که از قبل درباره فعالیت آن هشدار داده شده بود، بارش باران همراه با وزش باد و رعدوبرق صبح امروز جنوب استان بوشهر را فراگرفت و تا کنون در کنگان ۴۸ میلیمتر، بندر دیر ۲۱.۵، دوراهک ۳۹، لمبدان ۳۴ و بردستان ۳۵ میلیمتر باران باریده است.

زهرا راستگو ادامه داد: سرعت وزش باد در دیر به ۴۴ کیلومتر در ساعت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز گفت: بارش‌های صبح امروز در شهرستان‌های کنگان و دیر خسارتی نداشته است.

کوروش دهقان افزود: همه دستگاه‌های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعالیت سامانه مونسون آماده هستند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر پیش از این گفته بود، بارش‌های رگباری، نقطه‌ای و بارش زیاد در زمان اندک که فرصت نفوذ به زمین را از آب می‌گیرد و منجر به ایجاد رواناب می‌شود از ویژگی‌های سامانه "مونسون" است که از پنجم تا نُهم مرداد این استان را دربرمی‌گیرد.

فرج الله شکوهی پور افزود: در این سامانه بارشی با توجه به اینکه مناطق بالادستی دارای بارش هستند مناطقی که ممکن است هیچ بارشی نداشته باشند نیز تحت تاثیر این رواناب‌ها و سیل‌ قرار می‌گیرند.

وی گفت: از ویژگی‌های سامانه مونسون صاعقه، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای است و افراد در این روزها از رفتن به ارتفاعات در این شرایط پرهیز کنند همچنین با توجه به اینکه این سامانه در دریا هم اتفاق می‌افتد، از هرگونه تردد دریایی و حضور شناور‌های صیادی و سفاری در دریا نیز باید خودداری شود.

محمدهادی رستمیان معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز گفته است: همه دستگاه‌های اجرایی با تمام امکانات و ظرفیت آماده خدمات رسانی در حوادث احتمالی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.