رئیس گروه مدیریت بحران آب منطقه ای بوشهر خبر داد:

پیش بینی وقوع سیلاب در استان بوشهر

رئیس گروه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با اعلام احتمال وقوع سیلاب در استان بوشهر، هم استانی‌ها اقدامات پیشگیرانه را در دستورکار داشته باشند.

همن گشتاسب روز یکشنبه گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور و تاثیر سامانه مونسون در هفته جاری ضروری است تا پیش از وقوع سیلاب های احتمالی آمادگی لازم توسط نهادهای مرتبط و هم استانی های گرامی انجام شود.

او می‌گوید: بر اساس مدل های مختلف جهانی، عمده تاثیر این بارندگی ها در حوزه های بالادست استان بوشهر اتفاق خواهد افتاد و این موضوع موجب ورود رواناب های بالادست به استان خواهد شد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با توجه به حجم بالای بارندگی ها در مدت زمان کوتاه، جاری شدن سیل در استان های همجوار و همچنین جنوب و مرکز استان بوشهر محتمل است و لذا کشاورزان، دامداران و عشایر محترم می بایست اقدامات پیشگیرانه را مدنظر داشته باشند.

گشتاسب با اشاره به سیلاب رودبال استان فارس گفت: در زمان هشدار سیلاب، بستر خشک رودخانه نیز مکان مناسبی برای اتراق و استراحت نمی نیست و وقوع بارندگی در حوزه های بالادست، می تواند منجر به وقوع اتفاقات تلخی همچون سیلاب روزهای اخیر استان فارس گردد.

وی عنوان کرد که از هم استانی های گرامی به ویژه عشایر تقاضا می شود تا نسبت به هرگونه اتراق، چرای دام و تردد در محدوده رودخانه ها و آبراه ها، به ویژه رودخانه های اصلی استان بپرهیزند.

بهمن گشتاسب اعلام کرد که همچنین در زمان سیلاب، از هرگونه تردد، توقف و عکاسی در حاشیه رودخانه ها، لبه آبراه ها و روی پل ها اجتناب گردد تا شاهد وقوع حوادث ناخوشایند نباشیم.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهار گفت: بررسی و رصد مداوم سامانه موسمی مونسون در دستورکار سازمان هواشناسی، موسسه تحقیقات آب و دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت قرار دارد و اطلاعات مورد نیاز شهروندان از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.