زبان هنر گویاترین زبان برای بیان مشکلات است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت:زبان هنر گویاترین و رساترین زبان بیان مسایل و توانمندی و مشکلات است.

لیلا آژیر در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) در کردستان گفت: بحث برگزاری جشنواره با عنوان زن از چند سال گذشته مطرح بوده و ما می‌خواستیم که آغاز آن هم از استان فرهنگی کردستان باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: زن و هنر همیشه با هم در تعامل بوده و از هم تاثیرپذیری دارند این تاثیر متقابل است و نمی‌توان هیچکدام را از هم جدا کرد.

او می گوید: زبان هنر گویاترین و رساترین زبان بیان مسایل و توانمندی‌ها است و اگر بخواهیم مطالبات، مشکلات و خواسته‌های زنان را با این زبان بیان کنیم باید هدف مشخص داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: زن تم مایه و موۻوع آثار هنری و سینمایی زیادی است، اما باید تلاش شود زنان فقط موضوع نباشند بلکه متولی هم باشند که امید می‌رود این مهم مورد توجه قرار گیرد.

آژیر گفت: این جشنواره برای بانوان خیلی مهم است و امیدواریم جشنواره با قدرت تداوم داشته باشد به گونه‌ای که زمانی آن را در سطح بین المللی برگزار کنیم و تبادلات هنری بیشتری داشته باشیم.

نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ئافره‌ت (زن) به همت موسسه فرهنگی هنری شاکار و آموزشگاه آزاد هنر‌های نمایشی شانو و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و انجمن هنر‌های نمایشی استان برگزار شد.

این جشنواره در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف بویژه هنر نمایش روز‌های دوم و سوم مرداد در شهرستان‌های سنندج و قروه برگزار شد.

این جشنواره با نمایش عروسک های گمشده به نویسندگی موسی هدایتی و کارگردانی عاطفه بهمنی در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قروه آغاز شد و طی ۲ روز برگزاری آن ۶ نمایش به روی صحنه رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.