نماینده ولی فقیه در کردستان:

سوژه‌های تاریخی و فرهنگی کردستان در ساخت فیلم مورد توجه قرار گیرد

پور ذهبی گفت: سوژه‌های خوبی در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی در استان وجود دارد که می‌توان با ساخت فیلم، آن‌ها را به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری وزارت ارشاد گفت: در کردستان سوژه‌پردازی تاریخی برای ساخت فیلم دچار مشکل است و پویایی بیشتری در این رابطه نیاز است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ۱۰ سال است که راجع به فعالیت و جنایات منافقین فیلم و سریال تولید می‌شود و این در حالی است که این گروه، در دهه ۶۰ بار‌ها به مردم و انقلاب اسلامی خسارت وارد کردند و با تاخیر زیادی درباره این گروهک، فیلم تولید شد.

او می گوید:  مخاطبان فیلم‌های ایران در خارج از کشور زیاد است، در رابطه با جنایات گروهک‌های ضدانقلاب نیز آنچنان که لازم است فیلم ساخته نشده و ضروری است در این زمینه نیز بیشتر کار شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه کردستان از سوژه‌های خوب تاریخی، معنوی و فکری برخوردار است، گفت: سنندج شهر مناره و مسجد و تکایا است و زمینه برای کار کردن و تولید فیلم در این رابطه فراهم است که قطعا مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرد.

فعالیت ۱۰ هزار نفر در سینمای ایران

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری نیز در این دیدار گفت: در هیاهوی سیاسی و اقتصادی در کشور و با وجود مسائل داخلی و بین‌المللی، دولت سیزدهم عملکرد بسیار خوبی در حوزه فرهنگی داشته، اما کمتر دیده شده است و شاید بتوان گفت فرهنگی‌ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

محمد خراعی با بیان این که در دولت سیزدهم سه حرکت خوب فرهنگی طراحی و در حال انجام است، گفت: تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر به ریاست رییس جمهور، فعال شدن شورای عالی سینما بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست معاون اول رییس جمهور و راه اندازی شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد، اقدامات مهمی است که توسط دولت انجام شده است.

او سینمای ایران را در رده‌های ۱۰ تا ۱۲ سینمای جهان معرفی کرد و گفت: میزان تولیدات سینمایی در ایران نسبت به کشور‌های منطقه بسیار خوب است و در این زمینه حرف برای گفتن داریم.

خزاعی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار نفر در حوزه سینمای ایران، گفت: از این تعداد، ۶ هزار نفر در تهران و چهار هزار نفر در شهرستان‌های مختلف درگیر ساخت فیلم کوتاه و مستند هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری، به عدالت محوری به عنوان شعار دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تلاش ما ایجاد فضایی در استان‌ها در حوزه تولید فیلم است، به گونه‌ای که موانع را برداشته و از امکانات و ظرفیت‌های خود استان‌ها استفاده شود، چراکه این اعتماد، همان عدالت محوری است.

خزاعی استعداد شهرستان‌ها را در حوزه تولید فیلم و مستند بسیار خوب دانست و گفت: در کردستان و از جمله سنندج، فیلم سازان و بازیگران و کارگردانان توانمندی هستند که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.

برچسب ها: سینما ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.