برگزاری اجلاس بزرگ هیئت‌های حسینی در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اجلاس بزرگ هیئت‌های حسینی چهارشنبه ۵ مرداد در حسینیه امام خمینی همدان برگزار می شود.

 حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در نشست با اصحاب رسانه گفت: بزرگ‌ترین رخداد هیأت‌های مذهبی در استان همدان همین برگزاری اجلاس بزرگ است و قطعاً هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در سطحی بالا در دارالمومنین و دارالمجاهدین کشور برگزار خواهد شد.

او گفت: ۲۵۰۰ نفر از تهران و ۶ استان همجوار به این اجلاسیه به عنوان مهمان دعوت شده‌اند و متولیان امر هیات و عزاداری و نخبگان جزو لیست دعوتی‌ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: هدف از برگزاری این اجلاس نشان دادن جایگاه ویژه خادمان خیمه امام حسین (ع) است، زیرا هیأت‌های حسینی بر پایه همکاری و مشارکت مردم اداره می‌شوند.

حجت‌الاسلام نظیری گفت: اگر ما هیأت‌های مذهبی را به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختار‌های اجتماعی در ایجاد تمدن اسلامی بدانیم و این موضوع را قلباً باور داشته باشیم تمدن‌سازی و تحول در فرهنگ ایرانی اسلامی ما از همین طریق صورت خواهد گرفت.

او گفت: تجلیل از ۱۲۰ پیشکسوت هیأت‌های حسینی در اجلاسیه از تمام شهرستان‌های استان یکی از اقداماتی است که قرار است در این اجلاسیه جهت تکریم این افراد بزرگ انجام شود؛ از این تعداد، ۲۰ نفر مربوط به شهرستان همدان هستند و از هر شهرستان ۱۰ نفر مشخص شده است و تمام این موارد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان باابراز خوشحالی از هم‌بستگی جامعه جوان و بزرگسال جامعه استان در برگزاری مراسم  سیدالشهدا، گفت: پیرغلامان و نوغلامان به صورت هم‌زمان در اجلاسیه حضور خواهند داشت و این اقدام نشان خواهد داد که این فرهنگ ارزشی نسل به نسل به اقشار مختلف جامعه انتقال داده می‌شود.

او گفت: یکی از اهداف و آرمان‌های برگزاری مراسم‌های ایام عزاداری محرم و در پی آن سخنرانی‌های داخل مراسم‌ها مطرح کردن بحث توجه به خانواده، جمعیت و فرزندآوری است که باید بگوییم بحث فرزندآوری دغدغه جدی و اصلی مقام معظم رهبری است که باید در همه‌جا با توجه به تاکیدات آن حضرت این موضوعات را مطرح کنیم؛ چندی پیش ستاد جمعیت جهت توجه هر چه بیش‌تر به بحث فرزندآوری بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در چند گروه مختلف تدوین شد و سعی کردیم در رابطه با خطراتی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند و تاکیدات مقام معظم رهبری بر بحث فرزندآوری در راستای تشکیل جلساتی جهت پیدا کردن راهکار‌های مناسب برای حل این مشکل گام برداریم.

حجت‌الاسلام نظیری گفت: نمونه‌هایی از آئین‌های کهن، سنتی و اصیل عزاداری استان همدان در اجلاسیه بزرگ ما به نمایش گذاشته خواهد شد؛ اهتزاز پرچم و حضور سیاه‌پوشان و بسیاری از موارد دیگر در اجلاسیه اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: فضای محرم و عاشورا و تاسوعا با قدرت در همدان برقرار خواهد شد؛ بیش از ۳۰۰۰ نقطه تبلیغی مذهبی در فضا‌های مختلف استان جهت برگزاری آئین عزاداری وجود دارد.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار