استاندار همدان مطرح کرد

تدابیر بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در برگزاری مراسم محرم اندیشیده شود

استاندار همدان گفت: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در برگزاری آیین عزاداری در ایام محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تدابیر لازم بهداشتی در نظر گرفته شود.

علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا گفت: نشست مشترکی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، پدافند زیستی، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با هیات‌های مذهبی برگزار و مسائل لازم در زمینه‌های های اجتماعی، امنیتی، مذهبی به آن‌ها بیان شود.

او افزود: با توجه به رشد رو افزون آمار مبتلایان به کرونا باید در نشست با هیات‌های مذهبی در زمینه نحوه برگزاری مراسم، فضای پیش بینی شده برای برگزاری مراسم محرم و رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا بحث و تبادل نظر شود.

وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، اماکن و فضا‌های رو باز خود را در اختیار هیات‌های مذهبی برای برگزاری آیین‌های مذهبی محرم قرار دهند.

قاسمی فرزاد بر ضرورت استفاده از ماسک در هیات‌های مذهبی، تزریق واکسن یادآور بعد از گذشت ۶ ماه از آخرین زمان تزریق واکسن، اجرای طرح شهید سلیمانی شامل غربالگری و پیشگیری با همراهی سپاه و نیروی مقاومت بسیج تاکید کرد.

استاندار افزود: طبق تاکید رییس جمهوری باید تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه در موعد مقرر اتخاذ شود و آموزش و پرورش نسبت به تکمیل و نصب سیستم تهویه در مدارس بدون این تجهیزات اقدام کند.

قاسمی فرزاد گفت: با توجه به زرد شدن رنگ بندی کرونایی در هشت شهرستان استان همدان باید از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی و غذاخوری‌ها استفاده شود.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان صمت نسبت به پیگیری در زمینه نصب «پی یو آر» کُد توسط واحد‌های صنفی اقدام لازم را انجام دهند.

قاسمی فرزاد از ائمه جمعه، تریبون داران و نشریات و رسانه‌ها خواست نسبت به ترغیب و تشویق مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن اقدام لازم را انجام دهند.

از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان شهرستان‌های تویسرکان و اسدآباد در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار