فرماندار اصفهان:

چرخه آموزش در مجموعه فنی و حرفه‌ای کامل است

محمدعلی احمدی گفت: مهارت‌هایی که در سازمان فنی حرفه ای اموزش داده می شود کاربردی است وکارآموزان می‌توانند جذب بازار کار شوند.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در حاشیه بازدید از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، با اشاره به ظرفیت‌های خوب موجود برای ارائه آموزش‌های متعدد در بخش‌ها و رشته‌های مختلف در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: باید مردم را از ظرفیت‌های خوب موجود در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای که باعث می‌شود آموزش‌هایی را به طور حضوری، مجازی و تلفیقی به کارآموزان ارائه نمایند، مطلع کنیم.

او افزود: مهارت‌هایی که آموزش داده می‌شود، از جمله مهارت‌های کاربردی است که کارآموزان پس از گذراندن مهارت لازم می‌توانند جذب بازار کار شوند.

احمدی ارتباط با صنایع کوچک در بخش‌های تولیدی و خدماتی را از جمله برنامه‌های خوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: ارتباط بین مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکزی که نیاز به نیروی کار دارند و آموزش مؤثر و کاربردی نیروی کار باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

فرماندار اصفهان به هماهنگی‌های انجام شده در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره و تأکید کرد: اطلاع‌رسانی به مردم، تلاش برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه مراکز مردمی برای این آموزش‌ها و کمک به آموزش اشتغال خانگی و چرخه کامل آموزش‌ها که منجر به تولید جامع در تولید و خدمات می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

او با تأکید بر لزوم آموزش اخلاق حرفه‌ای به متربیان در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که متربیان علاوه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دوره‌های آموزشی مکمل فرهنگی و معنوی را نیز بگذرانند.

احمدی اقدامات صورت گرفته در راستای تسریع در صدور مجوز‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش مجوز‌های مراکز آزاد و غیردولتی و پراکندگی آن‌ها در سطح شهرستان رضایت بخش بوده است.

فرماندار اصفهان بر لزوم تعامل دستگاه‌های اجرایی مختلف با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌های خوب موجود تأکید کرد و افزود: تعامل دستگاه‌های مختلف با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت توسعه آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی و آموزش نیرو‌های شرکت‌های تولیدی و خدماتی بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه آموزش یکی از ارکان مهم افزایش بهره وری از نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه چرخه آموزش در مجموعه فنی و حرفه‌ای، یک چرخه آموزش کامل است، تصریح کرد: باتوجه به چرخه کامل آموزش‌های فنی و حرفه ای، کارآموزان می‌توانند با هم‌افزایی سیستم مولدی را ایجاد کنند.

احمدی بیان کرد: از طریق برنامه‌های توجیهی آموزشی، آحاد مختلف مردم در محلات و روستا‌ها با ظرفیت‌های خوب آموزشی آشنا شوند تا بتوانند به بهترین نحو از این ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار