سخنگوی دولت:

سرمایه‌گذاری وابسته به FATF نیست

علی بهادری جهرمی نوشت: سرمایه‌گذاری‌ از مسیرهای غیربرجامی هم دست یافتنی است

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت که سرمایه‌گذاری‌ وابسته به FATF نیست و از مسیرهای غیربرجامی هم دست یافتنی است.

او در ادامه نوشت که بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه خارجی در تاریخ صنعت نفت ایران با «گازپروم» روسیه به ارزش حدودی ۴۰ میلیارد دلار؛ هدف‌گذاری افزایش سطح روابط اقتصادی با ترکیه تا مرز ۳۰ میلیارد دلار.

شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه امروز تفاهم‌نامه همکاری به ارزش حدود ۴٠ میلیارد دلار امضا کردند.

به گفته معاون وزیر نفت؛ همسو با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، مدیران ارشد گازپروم هفته گذشته در تهران حضور یافتند و مذاکرات سازنده‌ای با هم داشتیم. هم‌اکنون ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روس برای سرمایه‌گذاری اجرا شده است و سرمایه‌گذاری خارجی دولت رئیسی از این بابت با جهشی خیره‌کننده روبه‌روست.

توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، سوآپ گاز و فرآورده نفتی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و دیگر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه اعلام کرد.

 ویتالی مارکلوف، قائم مدیرعامل شرکت گازپروم هم در این آیین از شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های کلیدی در ایران نام برد و اظهار کرد: محورهای همکاری بین ما بسیار وسیع است و برای توسعه میدان‌های نفت و گاز، خطوط لوله گاز، توسعه و انتقال فناوری و مسائل دیگر امروز تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم.

برچسب ها: fatf ، سرمایه‌گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۱
علی برکت اب خوردن را هم به fatf ربط میداد . علی برکت نوکران و چاکران دشمن .