دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی فردا در سنندج برگزار می شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی فردا به میزبانی استان کردستان و در شهر سنندج با حضور ۲۸ سخنران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در  نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان که در آستانه اولین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی برگزار شد، گفت: برای اولین بار کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی با مشارکت اقلیم کردستان عراق و سلیمانیه و استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان با عنوان "کردستان نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه چند کنفرانس منطقه‌ای و خارجی با محوریت وحدت اسلامی برگزار خواهد شد، گفت:برای برگزاری اولین کنفرانس کردستان انتخاب شده که الگوی مناسبی برای وحدت انقلاب اسلامی و هم زیستی ادیان مختلف است و روحیه رشادت انقلابی و مقاومت این استان از ابتدای انقلاب علی رغم تهدید های منطقه ای همواره  برجسته  بوده است.

او می گوید: این کنفرانس با حضور ۲۸ سخنران و شرکت کنندگان و علمایی از استان های کردستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و نیز از اربیل و سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برگزار می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شهدای استان مانند شیخ الاسلام و برهان عالی از ماموستایان و نخبگان این استان هستند که همواره یاد و خاطره مقاومت ۴۰ ساله مردم استان در راستای اهداف انقلاب بوده است.

شهریاری گقت: نظریه امت واحد اسلامی نیازمند راهبردهایی است و اولین راهبرد؛ پرهیز از تفرقه، جنگ، ترور، تکفیر، تنازع و مشاجره و توهین در جهان اسلام است چرا که همه دشمنان با رسانه های ماهواره ای و مجازی خود، طرح برنامه‌ریزی شده ای برای توهین به مذاهب اسلامی را دنبال می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه توهین به مقدسات اسلامی از سوی هر فردی که باشد قبیح و محکوم است، اضافه کرد: از همه اقوام و گروه ها و مذاهب دعوت می کنیم تا حرمت مقدسات را به عنوان واجب شرعی حفظ کنند.

او دومین راهبرد را همکاری بین اقوام و مذاهب اسلامی دانست و گفت: اسلام دین دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است و امروز رژیم غاصب صهیونیستی مصداق بارز دشمنی است که به خون مسلمانان تشنه است.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سومین راهبرد در نظریه امت واحده اسلامی، هم افزایی در امنیت، اقتصاد و سیاست جهان اسلام است.

حجت الاسلام شهریاری گفت: راهبرد آخر سبک زندگی اسلامی بر مبنای شریعت، اخلاق و اخوت اسلامی است که  اصلاح فساد و برقراری عدالت اجتماعی و بسیج مقاومتی در چارچوب های زیست اسلامی قرار می گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه فردا شبکه "سعید" به عنوان شبکه هویت جهان اسلامی برای اولین بار در کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی کلید می خورد، گفت: نسخه اولیه این شبکه در نمایشگاه جنبی این کنفرانس رونمایی می شود و کارت شهروندی برای اعضای آن صادر خواهد شد.

معرفی شبکه خدمترسانی "آی محسن" از دیگر برنامه هایی بود که حجت الاسلام شهریاری به آن اشاره کرد.

اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "کردستان، نماد تحقق وحدت امت اسلامی و همزیستی اقوام و مذاهب" ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر در کردستان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.