غدیر محور وحدت شیعه و سنی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: غدیر نه تنها محور تشتت و تفرقه نیست بلکه محور وحدت شیعه و سنی است.

مهدی رمضانی شامگاه پنجشنبه در جلسه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مراسم دهه امامت و ولایت، گفت: جامعه امروز ما نیازمند تفکر است بنابراین علاوه بر تدارک مناسب مراسمات غدیر، مغز و مخ برنامه‌های تدوین شده در این ایام بسیار مهم است و باید مورد توجه باشد.

او همچنین از دستگاه‌های ذیربط خواست علاوه بر برنامه‌های روتین مانند اطعام عمومی و آذین‌بندی شهرها، در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر از خلاقیت و ایده‌های نو بهره بگیرند.

معاون استاندار در ادامه ضمن یادآوری تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، گفت: این اعیاد فرصت مناسبی است برای اینکه تفکر، تدبر و معرفت افزایی را از محافل نخبگانی دانشگاهی و حوزوی شروع کنیم.

رمضانی با تاکید یر این که غدیر محور وحدت است نه تشتت و تفرقه، به میزبانی کردستان از همایش تقریب مذاهب اشاره و خاطرنشان کرد: علی در گفتمان شیعه و سنی محور وحدت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این حدیث از حضرت علی که می‌فرمایند «هر کس در زمان نصرت، ولی و رهبر خود در خواب باشد، زیر لگد‌های دشمن بیدار خواهد شد» گفت: امروز دشمن از جمهوری اسلامی واهمه دارد و این قدرت ناشی از رهبری داهیانه امامین انقلاب است.

او همچنین خواستار تبیین خطبه ها، نامه‌ها و کلمات قصار وارده از حضرت علی علیه السلام که در نهج‌البلاغه گردآوری شده مانند خطبه ۲۲۱ و نامه ۳۱ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.