آغاز طرح «دارو یار» در لرستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:طرح دارو یار در استان آغاز شده است و تمام داروخانه‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

دکتر محسن اسدبیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در قالب این طرح توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن، اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه، برقراری پوشش بیمه‌ای برای دارو‌هایی که پیش از این تحت شمول نبوده اند، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی، کنترل قاچاق معکوس، رشد صادرات رسمی، حمایت ویژه از دارو‌های مصرفی بیماری‌های مزمن، خاص و صعب العلاج اجرا می‌شود.

او در مورد وضعیت پرداخت از جیب مردم پس از اجرای این طرح گفت: پرداخت توسط مردم برای دارو‌هایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند بدون تغییر بوده و در برخی اقلام کاهشی خواهد بود.

اسدبیگی ادامه داد: برای ۳۶۶ قلم دارو‌هایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند پوشش بیمه‌ای به گونه‌ای تعیین شد که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه آن‌ها پس از اجرای طرح نسبت به قبل ثابت باشد و در صورت لزوم بیمه‌ها آمادگی دارند اقلام بیشتری را به این فهرست اضافه کنند.

 

برچسب ها: داروخانه ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.