تولید علم نیازمند به آموزش اساسی دانشگاه ها

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: برای این که بتوانیم تولید علم داشته باشیم به آموزش و پژوهش اساسی دانشگاه ها نیازمند خواهیم بود.

گنجی، رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل در تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسازی سایپا گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در ۶ سال متوالی رتبه یک را در میان دانشگاه‌های کشور از نظر رتبه بندی تایمز و دیگر منابع رتبه بندی کسب کرده است. این دانشگاه از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. آیا همین قدر برای ما کافی است که فقط رتبه علمی یا تولید علم داشته باشیم؟ خیر، به این میزان قانع نیستیم.

 گنجی تصریح کرد: ریل گذاری دانشگاه را از پژوهش و آموزش به سمت فناوری ادامه دادیم تا بتوانیم دانش دانشگاه را به محصول قابل استفاده برای صنعت و جامعه تبدیل کنیم و این نمونه‌ای از کاری است که با همکاری گروه خودروسازی سایپا انجام می‌دهیم. امیدواریم با توجه به اعتماد سایپا به دانشگاه با تمام توان و پتانسیل خود در اختیار این صنایع باشیم تا بتوانیم کارنامه رضایت بخشی را ارائه دهیم تا بشود همکاری بیشتری را با این صنایع داشته باشیم.

او گفت: واقعیت امر این است که به آموزش و پژوهش دانشگاه به عنوان پایه و اساس نیاز داریم تا تولید علم کنیم و این علم باید تبدیل به صنعت شود که به بخش فناوری مربوط است. مرکز رشد داریم که ۸ شرکت دانش بنیان، ۳۰ واحد فناور، ۱۵۰ محصول دانش بنیان دارد و هم اکنون در حال راه اندازی پردیس فناوری دانشگاه برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان هستیم و به کمک دکتر خیرالدین احتیاج داریم تا بتوانیم گستره فعالیت فناوری را در دانشگاه با وجود این پتانسیل و ظرفیت افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ۶ هزار دانشجو، ۴ هزار لیسانس و ۲ هزار کارشناسی ارشد و دکتری دارد؛ بنابراین دارای ۶ دانشکده برای تمام مقاطع هستیم و حدود ۲ پژوهشکده در مرکز پژوهشی و ۲۰ گروه پژوهشی دارد که مشغول به فعالیت هستند. یک پژوهشکده تحت عنوان پژوهشکده راهبردی است که مشترک بین ما و پژوهشکده مازندران است تا بتوان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاهیان و مدیران اجرایی استان با هدف حل مسائل راهبردی و کلان کشور و استان استفاده کنیم و پنج شنبه هفته گذشته راه اندازی شده است که با ۲ پروژه راهبردی در استان کار خود را آغاز کرده و آن را جهت حل مسائل کشوری توسعه خواهیم بخشید.

 گنجی ادامه داد: در چندین جلسه‌ای که با گروه خودروسازی سایپا داشته ایم با ارائه توانمندی‌هایی که متخصصان ما داشته اند، توانسته اند تا کنون رضایت صنایع را جلب کنند و از این موضوع بسیار خوشحالم که مهندس تیموری برای اولین بار از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازدید داشته اند و امیدواریم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با توجه به اعتماد سایپا به خودمان بتوانیم پروژه بسیار بزرگ ملی را به نحو احسن به سرانجام برسانیم تا در ادامه همکاری کار را به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: انتظار داریم که در قالب یک قرارداد بتوانیم تجهیزات مورد نیاز پروژه را در اسرع وقت تهیه کنیم و با جدیت تمام این قول را می‌دهم تا با همه قوا شعار سال، منویات مقام معظم رهبری و تولید دانش بنیان باید تحقق یابد.

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل در پایان گفت: در این میدان نبرد اقتصادی دانشگاه در خط مقدم جبهه است؛ بنابراین رسالت بزرگی بر دوش ما است و تکلیف بر خود می‌دانیم که باید در این میدان تمام تلاش و توان خودمان را به کار می‌گیریم تا این امر تحقق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار