با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛

اتاق فکر تحول در علوم و فناوری‌های ورزشی کشور راه‌اندازی شد

اتاق فکر تحول در علوم و فناوری‌های ورزشی کشور برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی ورزش کشور با مجوز وزارت علوم در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی راه اندازی شد.

هدف گشودن گره‌های فکری در فرآیندهای عملیاتی، تقلیل خطاها، گسترش تفکر راهبردی و بهبود سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری، توسعه فرهنگ مشارکت و استفاده از ظرفیت نخبگان در حوزه علوم ورزشی، اتاق فکر تحول در علوم و فناوری‌های ورزشی کشور برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی ورزش کشور با مجوز وزارت علوم در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی راه اندازی شد.

 پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در سال‌های گذشته نیز با راه‌اندازی شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور و برگزاری چهارده نشست ملی با دستور جلسات مختلف سعی در توسعه تفکر گروهی و استفاده از خرد جمعی اندیشمندان حوزه علوم ورزشی کشور داشته و با راه‌اندازی این اتاق فکر با ارائه نظرات کارشناسانه برای پیشرفت  و بهبود تحولات علمی در حوزه علوم ورزشی سعی خواهد داشت تا با کمک دانشگاه‌ها، مراکز علمی و اجرایی در حوزه ورزش گامی مهم برای تحول اثرگذار در این حوزه بردارد.

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان مرجع علمی ورزش کشور در نظر دارد تا با کمک دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی در حوزه ورزش در تهیه و تدوین سیاست‌های کلان حوزه ورزش کشور بازوی اجرایی قوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

بر اساس این گزارش، در این اتاق فکرهای تاسیس شده وزات عتف، پیشنهادها و نظرات صاحب نظران، نخبگان و مدیران با تجربه حوزه علوم ورزشی به منظور تصمیم سازی  پیرامون تحولات علمی ورزش کشور به وزیر علوم و مدیران این وزارت‌خانه ارائه و از طریق دبیرخانه به سایر اتاق‌های فکر وزارت عتف یا مجموعه‌های متولی اجرایی انعکاس خواهد یافت.

گفتنی است، دیگر اتاق‌های فکر وزارت علوم به شرح ذیل است: ۱- اقتصاد آموزش عالی ۲- کاربردی‌سازی پژوهش ۳- سیاست‌گذاری علم ۴- دیپلماسی و مرجعیت علم ۵- اجتماعی و فرهنگی ۶- تحول در علوم انسانی ۷- شفافیت و تعارض منافع ۸- سیاست‌گذاری فناوری ۹- آموزش هدفمند ۱۰ - ایثارگران ۱۱ - سنجش و انگیزش ۱۲- جوانان و نخبگان ۱۳ - ارزیابی برنامه‌ها و اسناد فرادستی ۱۴ - اسلامی شدن دانشگاه‌ها ۱۵ - رسانه و فضای سایبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار