زلفی گل در برنامه صف اول مطرح کرد؛

کنکور حذف نخواهد شد/ در صورت اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاهد تاثیر قطعی معدل هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۱ امروز چهارشنبه با رشته هنر آغاز شد‌.

زلفی گل  در خصوص  حذف کنکور به ویژه در رشته های پرمتقاضی گفت: حذف کنکور مقدور نیست، چرا که تعداد زیادی داوطلب داریم که معدل آنها بیست است و هم اینکه متقاضی برخی رشته های پرطرفدار هم هستند.

زلفی گل گفت: برای اینکه تفکیک و مشخص شود که چه کسانی در رشته های پرطرفدار پذیرش می شوند، وقتی سوابق تحصیلی همه یکسان است راهی جز برگزاری کنکور وجود ندارد، پس نمی توانیم کنکور را به صورت کامل حذف کنیم.

او گفت: البته در شیوه و نحوه عملکرد کنکور می توان تغییراتی را اعمال کرد که نتیجه آن منجر به مطالعه عمیق تر مطالب درسی و جدی گرفتن مطالب دوران تحصیل خواهد شد.

نباید انتظار حذف کامل کنکور را داشته باشیم 

به گفته وزیر علوم، نباید انتظار حذف کامل کنکور در شرایط فعلی را داشته باشیم و وزارت علوم مجری مصوبه های مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به بهترین نحو ممکن است.

به گفته زلفی گل ، نظم خاصی وجود داشت، البته تاکید کردیم به گونه ای حوزه ها مدیریت شود تا داوطلبان در کمال آرامش بتوانند رقابت عامی را انجام دهند. فردا شاهد رقابت داوطلبان در رشته های ریاضی و انسانی خواهیم بود و در روز جمعه علوم تجربی و شنبه هم زبان خارجی برگزار خواهد شد.

او گفت:  تلاش کرده ایم نظم و انضباط خاصی بر رقابت علمی حاکم باشد و خانواده ها هم اطمینان داشته باشند که تمام تلاش خود را برای بهبود برگزاری کنکور بکار خواهیم گرفت.

از سال آینده معدل تأثیر قطعی بر کنکور خواهد داشت

زلفی گل درباره فرصت ۶ ماهه وزارت علوم طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی مسئولیت دانشگاه ها در پذیرش دانشجویان گفت: این مسئله را جدی نگرفته ایم، در گذشته خود دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان دکتری کنکور برگزار می کردند. 

وزیر علوم گفت: هر کدام محاسن و معایبی دارد که مستندات آن ها موجود است و سوال مطرح شده این است که خود دانشگاه ها در مقطع دکتری کنکور برگزار می کردند و دانشجو پذیرش می کردند و اما چرا هم اکنون کنکور برگزار می شود؟ در جواب باید گفت که مستندات این موضوع در اختیار مرجع تصمیم ساز و تصمیم گیر قرار می گیرد و خود آنها تصمیم گیری خواهند کرد. 

به گفته زلفی گل، سوابق تحصیلی معدل آزمون نهایی که به صورت کشوری برگزار می شود، در حال حاضر تاثیر مثبت دارد، یعنی اگر رتبه کنکور کم و معدل بالایی داشته باشد رتبه کنکور ارتقا خواهد یافت. اما اگر یک داوطلب رتبه کنکور بالایی نسبت به معدل داشته باشد، رتبه کنکور داوطلب پایین نخواهد آمد و تاثیری ندارد. 

او گفت: امکان دارد فردی رتبه یک کنکور را کسب کند و معدل او پایین باشد که احتمال دارد رتبه یک او به هزار و دو هزار و چند هزار تبدیل شود، یعنی این موضوع بستگی با اختلاف معدل داوطلب با رقبا دارد و این یعنی تاثیر قطعی معدل بر کنکور. در حال حاضر معدل بر کنکور تاثیر مثبت دارد، اما اگر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام بشود، شاهد تاثیر قطعی معدل هستیم که شاید این موضوع اعلام نشود.

درآمد و جایگاه اجتماعی ؛ ملاک دانشجویان در انتخاب رشته 

او گفت: درست این است که هر کسی در هر رشته ای دوست دارد، امکان تحصیل داشته باشد، در حال حاضر به دلیل اینکه آینده شغلی و جایگاه اجتماعی و درآمد شغلی برای همه رشته ها یکسان نیست؛ بنابراین طبیعی است که داوطلبان جذب رشته های با درآمد بالا شوند. 

وزیر علوم گفت: امیدواریم روزی برسد که داوطلبان بر اساس علایق و لذت و استعداد خود انتخاب رشته کنند، اگر شرایط به گونه ای باشد که داوطلبان نگران آینده شغلی نباشند آن زمان است که می توان پذیرش دانشجویان را به دانشگاه واگذار کرد‌. 

او گفت: در حال حاضر که آینده و تضمین شغلی برای همه یکسان نیست، عملا امکان حذف کنکور هم وجود نخواهد داشت. واقعیت این است که حذف کنکور عزم فرا بخشی می خواهد و شرایطی می خواهد تا شرایط شغلی را برای همه دانشجویان و همه رشته ها تضمین کنیم و سپس فرهنگ سازی کنیم و انتظار نداشته باشیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی حتما شغل دولتی داشته باشند. 

به گفته وزیر علوم، شغل دولتی محدود است و باید مشاغل آزاد را در شرکت های دانش بنیان با خدمات اجتماعی گسترش دهیم تا خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاهی مشاغل آزاد را به دولتی ترجیح دهند.باید این واقعیت را بپذیریم که اگر وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران امروز موفق هستند و دارای فارغ التحصیلان مهارت محور هستند به این دلیل است که بستر مهارت محور کردن یعنی بیمارستان و بهداشت را در اختیار دارند. 

او گفت: دانشجویان علوم پزشکی مستقیما در کنار استادان خود وارد مراکز درمانی و بهداشتی می شوند و آنجا آموزش می بینند و مهارت را فرا می گیرند. 

به گفته زلفی گل، آیا صنایع مختلف مانند وزارت نفت، وزارت مسکن، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و ‌‌... دانشجویان وزارت علوم را به راحتی پذیرش می کنند؟ خوابگاه و غذا و ایاب و ذهاب در اختیارشان قرار می دهند‌؟ آیا آن صنعت در اختیار وزارت علوم است تا بتوانند دانشجویان را به راحتی پذیرش کنند و امکانات رفاهی در اختیارشان قرار دهند؟، پس اگر می خواهیم آموزش مهارت محوری را در میان دانشجویان رقم بزنیم نیازمند عزم جدی ملی و فرابخشی دارد.

وی گفت: باید شرایط و بستری را ایجاد کنیم تا دانشجویان در رشته های مختلف مستقیما با صنعت و خدمات اجتماعی ارتباط بگیرند و در آن حضور پیدا کنند و در آنجا کسب تجربه کنند و نبود این امکانات در اختیار وزارت علوم باعث شده تا آموزش های دانشگاهی جنبه نظری داشته باشد و مهارت محوری آن پایین باشد.

مهارت محور شدن دانشجویان نیازمند عزم فرابخشی است/ سامانه نان در بودجه ۱۴۰۱ به قانون تبدیل شد 

زلفی گل گفت: اگر دانشجویان را مهارت محور پرورش دهیم تا بتوانند در آینده کار آفرین باشند نیازمند عزم فرا بخشی است. سامانه نظام ایده ها و نیازها سکویی است که تمام نیازهای صنایع خصوصی و دولتی زل در رشته های مختلف نمایه و دسته بندی خواهد کرد و در معرض دانشجویان و پژوهشگران و دانشمندان تحصیلات تکمیلی قرار خواهد داد. 

به گفته وزیر علوم ، شورای عالی انقلاب فرهنگی سامانه نان را تصویب کرد و در بودجه سال ۱۴۰۱ هم تبدیل به قانون شد و تمام دستگاه های اجرایی برای اینکه بتوانند از یک درصد بودجه پژوهشی استفاده کنند موظف هستند که تمام نیازها و اولویت های تحقیقاتی خود را در این سامانه ثبت کنند. 

او گفت: ثبت نیازهای صنایع دولتی و خصوصی در سامانه نان باعث می شود تا هر شرکتی نیازهای خود را مشخص کند و سرمایه گذاری و حمایت های خودش را اعلام خواهد کرد‌؛ بنابراین جامعه دانشگاهی و استادان و پژوهشگران در این زمینه موضوع را انتخاب می کنند و متناسب با آن طرح می دهند و پس از داوری انتخاب می شود و شرکت ها بهترین را انتخاب می کنند و به اینصورت بخش قابل توجهی از پژوهش های کشور در راستای نیازهای جامعه قرار خواهد گرفت.

طراحی سامانه جست و جوی آزمایشگاه های مرجع در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت 

وزیر علوم گفت: علاوه بر سامانه نان، موارد دیگری هم وجود دارد، مثلا بخش خاستگاه آموزشی صنایع است که صنعتی می گوید آموزش را برای بخش پرسنلی خود لازم دارم به این صورت در آن ثبت می شود و دانشگاه علمی کاربردی یا دانشگاه های دیگر بر اساس آن اعلام نیاز می کنند و سپس دروس را ارائه داده و دوره طراحی می کنند. 

او گفت: در حال طراحی جست و جوی آزمایشگاه های مرجع یعنی سامانه جام هستیم و اگر محقق و صنعتی نیاز به انجام آنالیز و تجزیه و تحلیل داشت، بتواند با بررسی دستگاه مورد نظر خود را در آزمایشگاه مربوطه بیابد تا بتواند نیازهایش را سریعا رفع کند. 

به گفته زلفی گل ، جریان اقتصادی نوین با سرواژه جان در دستور کارمان است و شرکت های دانش بنیان توانمندی ها و محصولات خود را در آن عرضه می کنند تا هر صنعتی که احتیاج داشت، بتواند از آن استفاده کند. می خواستیم برای دولت بار جدیدی ایجاد نکنیم به همین علت این مجموعه و سامانه را در پایگاه استنادی جهان اسلام در شیراز قرار دادیم تا دانشگاه های کشور بر اساس تحقیقات نیاز محورانه بتوانند فاکتوری در رتبه بندی خود لحاظ کنند.

دانشگاه ها مجری برنامه سامانه نان هستند/ ۵ اولویت وزارت علوم بر مبنای ۵ تن آل عباست

وزیر علوم ادامه داد: پایگاه استنادی جهان اسلام تنها داوری می کند و دانشگاه ها در این زمینه مجری طرح ها و ایده ها هستند؛ بنابراین سیستمی را طراحی کرده ایم تا راحت تر مدیریت شود.  

زلفی گل گفت:  علت بحث پنجره واحد در عصر فناوری اطلاعات این است که وقت، انرژی و هزینه کاهش یابد و بهره وری سیستم بالا رود‌، یعنی ذی نفعان و مردم بتوانند تقاضای خود را به جای حضوری به شیوه پنجره اعلام نیاز کنند تا وزارتخانه ها پاسخگوی نیاز آنها باشند. 

او گفت: وزارت علوم باید برای سایر وزارتخانه ها الگو باشد و برای این مسئله مرکز فناوری اطلاعات تاسیس کرده ایم و استقلال را در آن به وجود آورده ایم. همچنین باید شفافیت را حاکم کنیم تا افراد پس از ورود به سامانه و دریافت کنند هر لحظه تقاضای خود را ردیابی کند. 

به گفته وزیر علوم، ۵ اولویت وزارت علوم بر مبنای ۵ تن آل عباست که مرجعیت و دیپلماسی علمی دارد، دانشگاه ها و دانشکده ها و گروه های آموزشی بر مبنای مرجع علمی انتخاب خواهند شد و اعضای هیئت علمی ایران در ابعاد ملی و بین المللی مرجع شوند و مجلات علمی و پژوهشی کشور هم به عنوان مرجع نمایه شوند تا زمین بازی برای پژوهشگران خارجی ایجاد کنیم که مجلات خود را در ایران منتشر کنند. 

او گفت: شرایطی را ایجاد کنیم تا کتب پژوهشگران ایرانی در ایران مرجع شوند که این موضوعا نیازمند قوانین و مقررات طراحی سامانه های مختلف است، به همین علت وزارت علوم پایه های تشویقی را برای پژوهشگران و دانشمندان در نظر گرفته تا مرجعیت علمی تحقق یابد. 

زلفی گل گفت: در بحث دیپلماسی علمی باید بپذیریم که علم عنکبوت بار تاثیرات کمی دارد و هرچقدر محیط انتشار علمی بیشتر باشد اثرات آن بیشتر خواهد بود. علم عنکبوت بار یعنی اینکه تحقیقی در قالب پایان نامه انجام دهیم در فضای قفسه کتابخانه یعنی تاثیر انتشار بین المللی نداشته باشد. 

او گفت: در دنیای علم وقتی کارهای گروهی کنار هم قرار گیرند هم افزایی ایجاد خواهد شد و باید بتوانیم در دنیا تعامل و تحقیقات علمی را گسترش دهیم، بحث دیپلماسی علمی جدی است و اولویت وزارت علوم کشورهای همسایه هستند.اولویت دوم وزارت علوم آموزش، پژوهش و برون داد هدفمند است یعنی بحث مهارت محوری و افزایش کارآمدی دانشجویان با طراحی سامانه نان است. 

زلفی گل گفت: نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری است که بحث فرهنگ بسیار مهم است و می گویند که اگر در کشوری می خواهید سرمایه گذاری مادام العمر انجام دهید فرهنگ سالم ایجاد کنید. بحث شعار امسال یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال اگر تبدیل به فرهنگی شود که تمام امکانات ایران را محقق کند به این معناست که فرهنگی را ایجاد کرده ایم تا سرمایه های غیر مولد به صورت سپرده در بانک ها نگهداری شوند در زمینه تولید بکار گرفته شوند تا تولید کشور و اشتغال را به وجود آورند. فرهنگ نوآوری یعنی شرایطی را ایجاد کنیم که از طریق علم و نوآوری خود به خود فرهنگ جدیدی را در کشور تسری دهیم، مثلا شبکه های مجازی فرهنگ جدیدی را ایجاد کرده اند. 

وزیر علوم گفت: شاگرد محوری از دیگر اولویت های وزارت علوم است، یعنی استادان نسل های بعدی جامعه را به گونه ای پرورش دهند که عالم تر از خودشان باشند، یعنی نسل جدید سطح بالاتری از سواد را نسبت به گذشته داشته باشد که در این زمینه پایه های تشویقی در نظر گرفته ایم‌.  

او گفت: آخرین اولویت وزات علوم تولید خدمت، سپرده و ثروت از دانش است، یعنی باید از طریق علم خدمات بیشتری به جامعه مشاوره ای و جامعه شناسی و روان شناختی ارائه دهیم و خام سوزی نکنیم و مواد خام را به فروش نرسانیم، بلکه آنها را تبدیل ثروت کنیم و به سرمایه تبدیل کنیم؛ چرا که سرمایه مادی نیست بلکه در حوزه فرهنگ و علم و منابع انسانی کارآمد و متخصص است.

فراخوان جذب هیئت علمی به زودی ارائه خواهد شد 

وزیر علوم درباره فراخوان جذب اعضای هیئت علمی گفت: به زودی فراخوان جذب هیئت علمی ارائه خواهد شد، دلیل تاخیر این بود که با توجه به حاکم شدن نوع سیاست جدید بر سازمان امور اداری استخدامی قصد اطمینان از شاخصه های استخدامی و مجوزهای استخدامی ها را داشتند تا در راستای اولویت دانشگاه ها باشد و بتوانیم آنها را قانع کنیم تا میزان شناسه های استخدامی در راستای رفع نیازهای کشور باشد. مجوزها را دریافت کرده ایم و به زودی فراخوان جذب هیئت علمی اعلام خواهد شد.

بحث متاهلی در جذب هیئت علمی ها نباید حتما لحاظ شود 

زلفی گل گفت: جامعه فرهیخته، علم و دانای دانشگاهی باید در جذب هیئت علمی تصمیم گیری کنند و استقلال آنها باعث شده تا در ابعاد فراملی بدرخشند، اما حاکمیت سیاست هایی دارد که باید در اجرا لحاظ شود.

وزیر علوم گفت: بحث متاهلی در استخدام و جذب هیئت علمی نباید حتما لحاظ شود، اگر اعضای هئیت علمی برای جذب در شرایط کاملا مساوی با متاهلان قرار گرفتند آن را جدی بگیریم، حرف اول را بحث توانمندی علمی می زند.

زلفی گل بیان کرد: ۸۵ ساعت عمر هفتگی دانشجویان جغرافیای اوقات فراغت را تشکیل می دهد و اگر بخواهیم بحث خوابگاه و اقدامات ورزشی و رفاهی را وظیفه دانشگاه ها ندانیم، یعنی اینکه آن ۸۵ ساعت دانشجویان را برای وزارت علوم جدی نگرفته ایم. 

وزیر علوم گفت: : وقتی امکانات ورزشی، خوابگاهی، رفاهی و تغذیه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد با فعالیت های فوق برنامه آن ۸۵ ساعت به درستی برنامه ریزی شود تا کیفیت دانشجویان پس از فارغ التحصیلی افزایش یابد. 

او گفت: توجه جدی به امکانات دانشگاه این است که باید برای تمام اوقات فراغت دانشجویان برنامه ریزی داشته باشیم و اگر این دیدگاه وجود داشته باشد که خوابگاه و امکانات رفاهی بر عهده دانشگاه ها نیست با توجه به نظام فرهنگی مردم داری ایران در کشور محقق نخواهد شد. 

وزیر علوم گفت: اگر می‌خواهیم نسلی را تحویل جامعه دهیم که پاسخگو باشند، باید تلاش کنیم تا خودمان هم پاسخگو باشیم و امکاناتی را برای دانشجویان محقق کنیم تا در کمال آسایش و آرامش بتوانند خوابگاه و امکانات رفاهی داشته باشند تا بهترین استفاده را از عمر دانشجویی خود داشته باشند و دولت سیزدهم به بحث خوابگاه ها و خوابگاه های متاهلی دارد و از خیرین تقاضای حمایت در زمینه ساخت خوابگاه های متاهلی و مجردی را دارم تا بتوانیم خدمات بیشتری به فرزندان ایرانی ارائه دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۱۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
جناب اقای وزیر علوم. ضمن عرض احترام و ادب. ما ز یاران چشم یاری داشتیم. خود غلط بود آنچه می پنداشتیم. کنکور حذف میشود دیر و زود دارد سوخت و سوز ندارد. شما تحت شرایط تن به کنکور داده اید. چون نمره 20 بوده چون تقاضا زیاد بوده. آیا اینها دلایل منطقی شماست؟ فرق نمره 20 با 10 غیر از کمیت ان است؟ دولت باید گلچین کند. دولت باید هر چه دلش میخواهد بردارد. این خریدار است که کالا را انتخاب میکند نه فروشنده. ممکن است خریدار جنسی را انتخاب کند که برق سه فاز از کله فروشنده بپرد. کسی که درسش را خوانده باشد و چیزی در مشتش داشته باشد نگران فروشش نخواهد بود. کسیکه درس را برای تصدی یک پست خاص میخواند درس نخوانده خیانت به علم کرده. استرس وارد کردن به دانش آموز جز کاشتن بذر نفرت و دشمنی ثمری نخواهد داد. من مهندسی را سراغ دارم که با وجود اینکه خودش پر از علم و دانش بود در حیاط اداره گاری هل میداد. از او پرسیدم مگر پدرت نمیتواند سفارشت را بکند گاری هل ندهی؟ جوابی نداد. الان او نه تنها جای مرا گرفته بلکه همه به علم و عملش پی بردند و برایش سرو دست میشکنند. پدرش با نوک قلم رییس جابجا میکرد. به پدرش گفتم برای پسرت کاری نمیکنی؟ گاری هل میدهد. گفت: خودش باید عرضه داشته باشد. و عرضه داشت و جلو افتاد. شما امیر کبیر را اگر سر جای خودش نگذارید نمیتواند کاری کند دم هم بر نمیآورد که بگوید من امیر کبیرم. داخل حمام هم میرود و خودش به فصاد میگوید اجرا کن. وضیفه ات را. کنکور درد شما را اگر حل میکند ادامه دهید. ولی این ره که تو میروی به ترکستان است برادر.
Iran (Islamic Republic of)
سپردمتون به خدا
۲۳:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه اونی رو که جا انداخته زندگی فقط درسه. کلییییی استرس بکش که یه دانشگاه کوفتی قبول شی. خودم کنکوریم. به زورـ....
شب و روز ندارم.
فقط درس درس درس
اه....
وایه یه درس خوندن چرا انقدر عذاب اخه
حالا یه کشور خوبی بود به چیزی. حالا میدونیما اخرش هیچی به عیچیه!
همش سهمیه و تقلب....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۱ تير ۱۴۰۱
خود جناب وزیر خیلی محترم
می‌فرمایند چون تعداد معدل های ۲۰ زیاده پس کنکور نمیتونه حذف بشه
چون تعداد معدل های ۲۰ از ظرفیت رشته های پر متقاضی بیشتره
پس کسانی که معدلشون ۲۰ نیست برن بمیرن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۶ ۱۱ تير ۱۴۰۱
سلام شرایط کنکور را براساس وضعیت مالی شرکت کننده کنکورد نظر بگیرید وگرنه خیلی وقت پیش فراربودکنکور حذف بشه جوانان راهم ناامید نکنید تاتکلیفشان رابدانند.
Iran (Islamic Republic of)
کائنات 111
۰۰:۱۹ ۱۱ تير ۱۴۰۱
باعرض ادب و احترام خدمت همه دوستان مسئولان کنکور یک چیزی عادی درست باشه رقابت بگذاریم پس راجب دانشگاه حرف بزنیم دانشگاه حذف کنید که بسیاری از مشکلات ما از دانشگاه شروع میشه یک جوان چقدر باید تلاش بکنه هم استرس کنکور هم ادامه دانشگاه بماند اگه برای شما پایه های دوره دوم راهنمایی مهم بوده که کنکور حذف نکردید دانشگاه که میشه حذف کرد بهونه نیاوریددراین دوران بحران که خیلی ها ماشاهد بودیم از جوان ها افت تحصیلی داشتن نتوانستن ادامه بدن رسیدگی کنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
حذف کنکور و تاثیر قطعی معدل بنظر من اشتباه هست
امتحان تشریحی سلیقه ای تصحیح میشه و تاثیر معلم های خاص و مدارس غیر دولتی بالا میره
هزینه امتحانات هماهنگ بسیار بالاست و همه یه مدل سوال جواب نمیدن که این خودش به عدم عدالت نزدیک شدن هست
از طرفی کنترل تقلب و فروش نرفتن سوالات و تخلفات تو امتحانات تشریحی خیلی سخته
مگه آقایون تا حالا امتحان ندادن که خبر داشته باشن سر بعضی جلسات امتحان چه خبره از تقلب ها و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
کیفیت مسابقه ا یست بدون خط پایان
این معدل بیستاتون که تو صفن
بیست رابطه ان یا بیست ضابطه
مگه کامپیوترن که امتحان تشریحی بیست گرفتن
میشه با کامپیوتر برنامه ای نوشت که تمام تستهای استاندارد هر درس بصورت تصادفی توزیع بشه مثلا برا فیزیک دو هزار تست را در صد تا دفترچه با پاسخنامه خام توزیع کنن و هر داوطلب از هر ردیفی یه دفتر تصادفی بهش بیفته
لااقل اگه لو برن طرف مجبور بشه دو هزار تست را بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ تير ۱۴۰۱
خودتونم نمیدونید چند چندید قبل این حرفا همه میگفتن کنکور استرس زاست و باید یه جایگزین ایجاد بشه و.... الان که جایگزین دادن میگن نه خوب نیست بعید میدونم اصلا خودتون محصل باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
تاثیر معدل در کنکور سراسری که از سال 1402 به بعد اجرا میشه قطع به یقین به نفع همه دانش آموزان است زیرا دنش آموز به جای حفظ نکات تستی درس عربی رو به صورت عمیق یاد می گیره و باعث میشه آموزش و کیفیت آموزش درس در کلاس بالابره از طرفی هم دانش آموزان می توانند با خیال راحت به دروس اختصاصی بپردازند و درصد های خوبی کسب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
من یک مادر هستم ،به خدا بچه ام از استرس کنکور دچار بیماری شده ،چرا روح و روان و جسم نسل جوان را با استرس کنکور بیمار می کنید، جوانان در کشورهای دیگر هم درس می خوانند و هم زندگی می کنند ،جوان مملکت ما زندکی نمی کند در استرس کنکور سال‌های زیبای جوانیش نابود می شود .خدا از سرتان نگذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
با سلام به نظر بنده تاًیر قطعی معدل عالبه و حذف عمونیها به نفع دانَاموزان هست ؛چرا یه دانش آنوز تجربی باید وقتش رو بزاره عربی و دینی و...میره وقتش رو میزاره دروس تخصصی با چند منبع مختلف
درضمن ترمیم معدل هزینه ی گزافی نداره و معدل بالا آوردن نیاز به تحصیل درمدارس غیر دولتی هم نداره .اینا همش بهانه هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
درس های پیام و عربی و قرآن کریم درس زندگی و معرفت و شناخت حق و باطل هستش
و هیچ وقت جمع نخواهد شد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
قرآن کریم کلام خداست و حتی خوندنش هم ثواب داره
درس راحتی هم هستش و باعث افزایش معدل خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
دقیقا واقعا یه سری از درسا اضافی هستن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۴۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
این طرح آینده ی یک عده را نابود می کند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
با این طرح فقط عده‌ای بی لیاقت وارد دانشگاه های معتبر می‌شوند
که ارزش این دانشگاه ها را پایین می آورند .
دارند از سر لجبازی آینده ی عده‌ای را نابود و فدای عده‌ای پولدار ورند می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
نه که الان همه با لیاقت هستن و ما هیچ گونه سهمیه ای یا سفارش شده در دانشگاه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
تعجب می‌کنم چرا دیوا ن عدالت اداری مثل سال ۹۲ به این ماجرا ورود نمی کند و آن را ابطال نمیکند؟
مگربندهای این مصوبه با سال ۹۲ فرقی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
همیشه در کشور ما قوانین تصویب شده به نفع قشر سرمایه دار بوده است نه مردم عادی جامعه. متاسفم برای این وضعیت.
فقط متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۱
طنز میگی درست صحبت کن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد کاملا یک طرفه وبه صورت یک دیکتاتور عمل می‌کند واصلا برای نظر مخالفان ارزش واحترام قائل
نیست وبد نیست یادی از شعر فرخی یزدی کنیم که می گفت:
در پیشگاه اهل خرد نیست محترم
هر آن کس که فکر جامعه را محترم نداشت
کسانی که موافق این مصوبه هستند هم بدانند که اولا با اجرای این مصوبه هر رتبه ای در کنکور به دست بیاورید هیچ ارزشی ندارد
چون با تصویب این مصوبه دولت دارد در حق رندان و متقلبان لطف می‌کند وشما مثل ورزشکار دوپینگی هستید که دریک رقابت صاحب مدال شدیدو دوم اینکه سوالات را چنان سخت بگیرند که حتی یک سوال را هم نتونید جواب بدید .
بدانید با اجرای این مصوبه مافیای کنکور هرگز از بین نمی‌رود وفقط شکل اش عوض می‌شود یعنی به جای خرید کتاب تست کتاب تشریحی میخرید والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۴۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
چرا اینقدر به اجرای مصوبه ناعادلانه و ناپخته شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1402 به بعد اصرار دارید؟
اگه تاثیر قطعی معدل به نفع کنکوری ها بود پس چرا دیوان عدالت اداری کشور برای کنکور سال1395به بعد لغو کرد؟
آیا سطح کیفی آموزش در همه ی کشور یکسانه؟
لطفا با آینده ما کنکوری ها لجبازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۹ تير ۱۴۰۱
حدف کنکور یعنی پارتی بازی و پدر سوخته بازی افسار گسیخته
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
الانش هم طرف اصلا رتبه پزشکی نیاوره ولی داره پزشکی میخونه !. براش صندلی خریدن. چنان پزو بوق وکرنا دارن در فامیل که نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۱ تير ۱۴۰۱
بیچاره مریضای مملکت ما
پزشک در کشورای دیگه یه شغل و تعهد در کشور ما فخر فروشی
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۳۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
حذف کنکور یعنی پایان پارتی بازی و پدر سوخته بازی افسار گسیخته
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۲:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
با افزایش شرط معدل خب کسی که توی سال تحصیلی فقط با نمره های که پاس کرده قبول شده چیکار کنه ؟ همینطوری واسه ی امتحان سرنوشت ساز میدونید چند نفر از استرس راهی بیمارستان میشن ؟ برای خودتو طرح میسازین بعد میگین بفکر هستین کدام فکر اگر شرط معدل زیاد بشه کسی که پول ندارع مدرسه خصوصی بره باید چیکار کنه چرا دارین با آینده ی ملت بازی میکنن منی که رشته هنرم هزینه کلاس درس های تخصصی اینقدر بالاست که نمیتونم ثبت نام کنم اگر شرط معدل هم زیاد بشه باید قید دانشگاه رو بزنم ی رویا و آرزو داریم بیاین اینم بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
کنکور حذف شه شماها از کجا اونهمه درآمد نجومی داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
معدل نباید تاثیرش زیاد باشه یه سری معدل ها براساس درست درس خوندن نیست بچه ای که کار می کنه شرایط حضور در کلاس ها با معدل بالا نداره اما همون دانش آموزان در دانشگاه موفق تر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
معدل نباید تاثیرش زیاد باشه یه سری معدل ها براساس درست درس خوندن نیست بچه ای که کار می کنه شرایط حضور در کلاس ها با معدل بالا نداره اما همون دانش آموزان در دانشگاه موفق تر هستند
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۱:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
تاثیر معدل حق کشی هست کنکور همینجوری خوبه میشه انگولک نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
احمد سلطانی
۱۱:۱۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
با سلام خدمت مسئولان
مسئولان گرامی شما هایی که میخوای کنکور تا ابد برگزار کنید و می گویید که داوطلبان کنکور زیاد هستن و ما نمی توان کنکور حذف کنیم حداقل معدل و سهمیه ها و پارتی بازی ها رو حذف کنید به دلیل اینکه کسی که پدرش شهید و پول داره مدارس غیر دولتی میخونی و با پول معدلش بیست کرده و پدرش با دولت پارتی داره شکی درش نیست که رتبه یک کنکور میشه اما کسی که پدرش فقیر مشکلات مالی داره و پسرش رو توی مدارس عادی میفرسته که تدریس در آن کیفیت پایین داره صد در صد معدلش پایین خواهد بود و پدر به دلیل مشکلات مالی دارد و نمی تواند واسه پسرش کاری کند عین کسی پول داره و معدلش رو با پولش بیست کرده شکی درش نیست که رتبه آخر رو میاره حتی اگر بیشتری درصد ها رو توی کنکور با زحمات خودش گرفته باشه
پس از مسئولان میخواهیم که تاثیر معدل در کنکور رو حذف کنید چون پول داره با پولشان سوء استفاده میکنن و کسانی که پدرانشان شهید ، جنباز یا ایثار گری دارند بجای اینکه سهمیه بهشون بدید مزایا توی مدارس و تدریس بهشون بدید بهتری مدارس اونا رو ثبت نام کنید و تفرقه توی دانش آموزانی ایرانی نزارد چون کشور رو به عقب افتادگی و عقب ماندگی و افت پیشرفت و افت تحصیل میکشونن
الان هم بخاطر این کارهاتون دکترای ما زیاد چیزی بلد نیستن و بجای اینکه بیمار رو درمان کنن حالش رو بدتر میکنند چون وقتی که پیشه شون میریم مُسکن میدن یا میگن چی واستون بنویسم ، من اگر دکتر بودم که پش شما نمیومدم البته همی دکترای ایرانی همشون اینجوری نیست بعضی ها خدا حفظشون کنه بهترین دکترای دنیا حساب میشن اما متاسفانه خیلی خیلی خیلی کم توی ایران گیر میان
با تشکر از مسئولان عزیز امید وارم با این حرف هایی که گفتم تفرقه گذاشتن توی دانش آموزانی ایرانی برترف بشه و کشور مون سر بلند و سر افراز از همیشه کنن و پیشرفته ترین کشور های دنیا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
جالب اینجا میگن ما حق اظهار نظر در مورد طرح رو نداریم ما فقط مجری هستیم بعد هر روز در موردش نظر می دن طرحی که ابلاغ نشده
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۰:۲۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
خب اینطوری کسی که برای سال آینده پشت کنکوری می مونه و نمرش کم شده ولی کنکور رتبه خوب آورده با تاثیر معدل اینطوری مجبور میشه دوباره امتحان برای ترمیم معدل بده که این باعث میشه دوباره کلی هزینه کنه برای این امتحانا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۹ تير ۱۴۰۱
مهمترین دلیل عطش بیمار گونه افراد برای کنکور وجود بی عدالتیهاست وترس از آنکه درآینده در عین تلاش بیشتر زیر پای دیگران له نشوند واگر توانستند له کنند،پیشرفت علم اگر همراه با مهار انصاف وعدالت نباشد اختلاف طبقاتی شدید می آورد وشاید نبودش بهتر باشد.اگر کشور را به یک منطقه محدود با۱۰۰ نفرجمعیت تشبیه کنیم که با کشاورزی زندگی میکنند،فرضا یک نفرشان رباتهایی ساخت که کار همه را خیلی سریعتر انجام میدهد ومجالی به دیگران نمیدهد ،آیا دیگران باید بمیرند،اگر اینطور باشد نبود تکنولوژی بهتر نیست؟،آنطرف باید بداند که حق استفاده ازیکصدم منابع را دارد وبرای استفاده بیشتر باید با آنها توافق وسهمشان را اجاره کند،واینطور نباشد که با تحت فشار قرار دادنشان مالک همیشگی شود و دیگران را از هستی ساقط کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۱
به جای درس خوندن حرفه یاد بیگیرد ، به خدا حرفه و تخصص ، عمله و بنایی نیست .من دانشگاه تهران مهندسی کامپیوتر خوندم با 10 سال سابقه کار حقوقم به 7 تومن نمیرسه و یک تیبا دارم، خواهر بنده رفت هنرستان رشته طراحی لباس ( هر چند از جان و دل کار کرد و حتی دوره تخصصی هم که از پول خود در آورده بود در ایتالیا دید) ، الان یک مزدا 3 دارد .
به جای دانشگاه حرفه و تخصص یاد بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۹ تير ۱۴۰۱
باتوجه به تعداد سوال کنکور وتعداد شرکت کنندگان باید در هر رتبه ای صدها نفر قرار بگیرند،لطفا اگر کسی روش رتبه بندی را میداند توضیح دهد.کنکور ومعدل الزاما روشهای خوب گزینش نیستند،سهمیه ها خوردن حق دیگران است آنهم با تکیه برکسانی که شاید برای حق جانشان را از دست دادند خودشان اگر میتوانستند بگویند ناراضی بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
سهمیه در کنکور مثل اینست که در یک مسابقه کشتی یک سلاح بدست یکطرف بدهیم تا استفاده کند،تاثیر معدل انگیزه را برای کسانی که معدل پایینی دارند کم میکند،ملاک باید وضعیت فعلی باشد نه معدل.انحصارها باید برداشته شود ورشته های پر تقاضا ظرفیتش زیاد شود تا به تعادل برسد ودر عوض ارزیابیهای دوران دانشگاه سخت ومعتبر باشد،کنکور الزاما نشان دهنده بهترین در همه رشته ها نیست همانطور که بعضی دانشمندان بزرگ در دوران تحصیل ممتاز شمرده نمیشدند،شرایط وقوانین باید طوری باشد که کسی که۱۰ درصد توان وتلاش یا شانسش بیشتر بود درآینده هزاران درصد جلو نباشد وبدتر از آن برعکسش یعنی با توان کمتر ولی جلوتر!،کمبود عدالت وزیاده خواهی بشر مشکل میتواند بسیار مشکل زا باشد.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۵۹ ۱۸ تير ۱۴۰۱
من از سهمیه استفاده نکردم ولی کلاس ششم ابتدایی مدرسه رو ول کردم رفتم اسلحه گرفتم و به جبهه اعزام شدم. تا تهش هم جنگیدم. هنوز هم ششم ابتدایی هستم. هنوز هم از سهمیه استفاده نکردم. و تو بدون که روی جمجمه ما درس میخونی و دکتر میشی و وقتی میخوای منو مداوا کنی تا قرون آخرشو نگیری از بیمارستان ترخیص نمیکنی. نسل ما سوخت ولی شما دست از سر ما بر نمیدارید. ما مقصریم که نگذاشتیم شما را به اسیری ببرند. من بجای تو اسیر شدم ولی اجازه ندادم دشمن همین وطن پدر و مادر تو رو به اسارت ببره. حالا هی فاکتور بکش. هی قبض صادر کن. بچه ی من میگه بابا منم مثل خودت تا کلاس ششم بیشتر درس نمیخونم و نخوند. تو بخون ببینم تو میتونی با گرسنگی مبارزه کنی و مملکت رو از تنگنا بیرون بکشی. من وطن رو از توی شکم تمام ابرقدرتهای دنیا بیرون کشیدم. تو چه میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
تاثیر معدل حق کشی هستن به قران شما انسانیت ندارید حداقل واسه1402 اجرا نکنید بزارین ما هم تلاش خودمونو بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
مشکل اصلی الان ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکیه همه میخان پزشکی قبول بشن ولی از طرفی ظرفیت پذیرش پایینه و بیشتر سهمیه ها وارد این رشته ها میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
مشکل اصلی الان ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکیه همه میخان پزشکی قبول بشن ولی از طرفی ظرفیت پذیرش پایینه و بیشتر سهمیه ها وارد این رشته ها میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
همیشه اینطور افراد رو دیدم که بی عرضگی خودشون رو به پای سهمیه میذارن ، عزیز دل در یک رشته 30 نفره برای یک دانشگاه حداکثر 5 نفر سهمیه ای هستند که باید 80 % نمره نمره نفر آخر رو کسب کرده باشند . اون دفترچه کنکور رو بخون و بدون کسی که از راحتی و پول و قایم شدن ،دست کشیده و رفته جبهه حق دارد.
متاسفانه این مردم نمیدانند خانوادگان کشته شدگان و معلولین ( برای ما جانباز) در جنگ در کشورهای دیگر چه امکاناتی دارند .
چون مطمئنن سواد انگلیسی که ندارید ولی به فارسی هم جستجو کنید بد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
اینو به نماینده هایی که هردمبیلی قانون حذف کنکور تصویب میکنن بگو
Iran (Islamic Republic of)
لر
۰۸:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
اره واقعا چرا حذف بشه پس رانت کنکور کجا بره قربون زلف سیاهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
به جهنم همه چیز کنکور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
تأثیر معدل دوران تحصیل یعنی خیانت به علم
یعنی حرکت آموزش و پرورش به سمت معدل گرایی و از بین رفتن کیفیت آموزشی
یعنی رخنه فساد در پیکر آموزش و پرورش
یعنی از بین رفتن جایگاه معلم
یعنی ثروتمندان صاحبان واقعی آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
واقعا همینه معدل بالا بی زحمت ولیاقت دانش آموزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
دانش اموزی که درس رو عمیق نخونه نمیتونه معدا تهایی ۲۰ بیاره چون واقعا بارم بندیش دقیق هست و باید درس رو مفهومی بخونبن .اتفاقا روش خوبیه .چرا باید سرنوشت بچه ها در ۴ ساعت تعیین بشه .ممکنه دانش اموزی اون روز مریض بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
اقای زلفعلی بی خود میگی کنکور حذف نشه . کجای دنیا کنکنورهست .چرا نمگذارید بچه ها با میل خودشون هررشته ای ک میخواهند برند تحصیل کنند . واقعا مغز متحجری شماها دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
شما بهتر اول درست کلمات بکار ببرید بعد هم اینکه باید از همون دبیرستان استعداد ها مشخص بشه که ورودی دانشگاه کم باشه شاخه های کاربردی بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۹ تير ۱۴۰۱
آخه قیافه این وزیر به این حرفها نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۱
مسئولان باید درآمد شغل ها را متناسب کنند واختلاف فاحش درآمدی را از بین ببرند بعد آموزش را به سازمان های مختلف واگذار کنند هرسازمان دانشگاه خاص داشته وفرد بتواند براساس علاقه وبدون کنکورجذب آن دانشگاه شود رایگان ادامه تحصیل دهد در آخر جذب همان سازمان شود با این کار هم آینده شغلی محصل تأمین خواهد شد هم نیروی متخصص وتوانمند تربیت می شود وبا معضل عدم توانمندی تحصیل کرده های دانشگاهی روبه رو نخواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
به جهنم حذف نشه همه چیز که کنکور و دانشگاه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۱
بله غیر قابل حذف هست چون قدرت مافیای آموزشی و کلاسهای تقویتی بیشتر از هر شخص دیگه ای هست شما بفرمایید دانش آموزی که پول ندارد و فقیر هست ایا امکان موفقیت در این ازمون رو داره مگه این که واقعا نخبه باشه در غیر اینصوذت به طور خیلی ساده حذف میشه چون سوال که شما در کنکور اماده کردین سوالات موسسات کنکور هست نه سوالات داخل کتاب اون دانش اموز بدبخت ازما که گذشت ولی چوبش رو این دنیا هم نخورید اون دنیا بدجور صدا میدین یا علی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
میشه طرف معدلش ۲۰ بشه ؟!@@!!!
United States of America
لیلا
۱۱:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
نه واقعا حق خوریه من دوستم که همیشه ۲۰ میگرفت افت کرد دیگه چه برسه به من که .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
ولی دوبرابر شدن حقوق هیات های علمی امکان پذیره پول بیت المال زهرمارتون بشه
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۹ تير ۱۴۰۱
من به شما به عنوان یک استاد دانشکاه عرض میکنم که هیچ جای دنیا همچین کنکوری مثل مال ما ندارن بلکه ازمونی دارن برای ورود به دانشگاه که بسیار استاندارد است نه به این شکل که کاملا غیر علمی است
من فکر میکنم منظور ایشون این است که عرضه حذف کنکور نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
اره باور کن امکان پذیر نیست از زمان پیدایش انسان اول کنکور بوده بعد نظام اموزشی و دانشگاه
نبایدم امکان پذیر باشه یه سد بزرگ که پول سازه چرا حذف بشه هیف نیست این همه گردش مالی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۹ تير ۱۴۰۱
آقا ما اگه نخواهیم کنکور حذف بشه باید به کی بگیم؟
آخرین اخبار