امام جمعه ارومیه: پرداخت زکات تاثیر مهم تربیتی بر جامعه اسلامی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پرداخت زکات علاوه بر آثار اقتصادی و توسعه ای، تاثیرات مهم تربیتی و معرفتی نیز بر جامعه اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جلسه شورای زکات آذربایجان غربی گفت:باید این واجب شرعی در جامعه به خوبی تبیین و تبلیغ شود.

او می گوید: زکات یک فریضه و دستور الهی است که تاکیدات زیادی نیز در قرآن به این امر مهم شده و بارها در کنار نماز ذکر شده است.

امام جمعه ارومیه  گفت:پرداخت زکات موجب پاکسازی جامعه اسلامی از اموال حرام و درآمدهای غیرشرعی می شود و این مهم به طور قطع تاثیر مهم تربیتی نیز در جامعه اسلامی خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: سال گذشته با تحقق ۱۰۷ درصدی نسبت به پیش بینی ها، بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد.

او گفت: در سه ماه نخست امسال هم ۳۷۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده که ۵۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

همایش علمی فرهنگی و ترویجی زکات، پایان تیرماه جاری در ارومیه برگزار می شود

او می گوید: همایش علمی فرهنگی و ترویجی زکات، پایان ماه جاری در ارومیه برگزار می شود و در آن از کتابچه زکات نیز رونمایی خواهد شد.

او گفت: ۴۴ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که پنج مقاله برتر در روز مورد تجلیل قرار می گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.