انس حقانی:

شبکه حقانی وجود خارجی ندارد و تبلیغ دشمن است

انس حقانی مدعی شد چین به درخواست پاکستان مانع اعدام او از سوی حکومت پیشین شده بود.

انس حقانی، یک عضو ارشد طالبان در گفت‌وگو با مجله اشپیگل آلمان توضیحاتی در خصوص چگونگی به قدرت رسیدن طالبان و وضعیت فعلی افغانستان ارائه کرد.

این عضو ارشد طالبان همچنین درباره شبکه حقانی مدعی شد آنچه که به عنوان شبکه حقانی کشورهای غربی درباره آن صحبت می‌کنند، وجود خارجی ندارد و تبلیغ منفی از سوی دشمنان است.

این عضو ارشد طالبان همچنین تمام اتهاماتی که در خصوص حملات انتحاری به سفارت آلمان در سال ۲۰۱۷ شده را رد کرد و گفت که این گروه هیچ نقشی در این حملات نداشته است. 

حقانی گفت که چین به درخواست پاکستان مانع اعدام او از سوی حکومت پیشین شده بود.

حقانی همچنین درباره مبادله وی با دو استاد دانشگاه که طی عملیاتی ربوده شده بودند، گفت: «رهبران طالبان در موقعیتی قرار گرفتند که به نظر می‌رسید همه راه‌ها مسدود شده و مجبور به اقدام ویژه برای آزادی من شدند.»

انس حقانی درباره ادعای رحمت الله نبیل، مشاور امنیت ملی سابق افغانستان درباره اعتراف حقانی به‌ انجام مرگبارترین حملات از سوی شبکه حقانی در برخی مکان‌ها صورت می‌گرفت، این ادعا را رد کرد. 

حقانی دلیل مهاجرت افغانستانی‌ها به خارج از کشورشان را نیز مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت که به دلیل انسداد ذخایر ارزی افغانستان و تحریم‌های آمریکا، افغانستان با مشکلات اقتصادی مواجه شده و این دلیل اصلی مهاجرت مردم این کشور است. 

برچسب ها: طالبان ، حقانی ، اشپیگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار