اسماعیلی:

نگاه ما به حجاب و عفاف مبتنی بر هویت ملی ایرانی اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه بانوان ایرانی عفیف، پاکدامن و هنرمند هستند و عرق و علاقه خاصی به فرهنگ ایرانی و اسلامی خودشان دارند.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس گفت: اجازه هیچگونه دو قطبی‌سازی در حوزه مد و لباس را به بدخواهان مردم ایران نمی‌دهیم. همه‌ی بانوان ایرانی عفیف، پاکدامن، هنرمند و با یک علاقه خاصی به فرهنگ ایرانی- اسلامی خود پایبند هستند. اگر به این نمایشگاه دقت کنید، متوجه می‌شوید که از نقاط مختلف ایران از آذربایجان، سیستان بلوچستان، خراسان رضوی حضور دارند.

به گفته اسماعیلی، ما در دولت وظیفه خودمان را تسهیلگری در این حوزه می‌دانیم؛ به طوری که تولیدات انبوه کار‌های فاخری که هنرمند عزیزمان در اقصی نقاط کشور انجام می‌دهند را در دستور کار قرار می دهیم و فضا‌های مشاهده و نمایشگاهی را افزایش می‌دهیم و زمینه فروش را فراهم می‌کنیم.

او می‌گوید: بخش عمده‌ای از مخاطبان ما در نمایشگاه بین المللی قرآن با علاقه، دنبال خرید پوشاک ایرانی اسلامی بودند و ان شاءالله، در نمایشگاه مد و لباس فجر هم این تسهیل را انجام می‌دهیم و ما نیازمند این هستیم که این ذخایر را در معرض انتخاب زنان و مردان فرهنگدوست و هنردوست ایرانی قرار دهیم. تمام تلاش دولت برای این موضوع است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهارشنبه در هیئت دولت، گزارشی از آماده سازی این نمایشگاه را محضر رییس‌جمهور و همکارانم در دولت مطرح کردم و همگی به ویژه شخص آقای رییس‌جمهور از این موضوع استقبال زیادی کرده و ما را به خاطر این رویکرد ایجابی تشویق و تحسین کردند که در موضوع پوشش ایرانی به دنبال آن هستیم و مجدداً تاکید می‌کنم.

به گفته اسماعیلی، نگاه فرهنگی در دولت، عام است و همه سلایق را در زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد و هیچ محدودیتی وجود ندارد و با تمام وجود، در خدمت اهالی فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان حوزه پوشاک هستند و این کار مهم را حمایت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.