دایر کردن خانه مسافر نیازمند دریافت مجوز است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: دایر کردن خانه مسافر و یا منازل اجاره‌ای بدون داشتن مجوز‌های لازم از سوی اداره میراث فرهنگی و اداره اماکن غیرقانونی است.

ناصر صدفی با بیان اینکه تاکنون هیچ مجوزی در این زمینه در مهاباد صادر نشده، گفت: با توجه به اینکه برخورد با متصدیان اینگونه مکان‌ها تنها به گرفتن یک تعهدنامه خلاصه می‌شود از اینرو این افراد دوباره پس از یک ماه تا ۴۰ روز فعالیت خود را تکرار می‌کند که در این زمینه نیاز است دستگاه قضایی برخورد جدی تری را در برنامه داشته باشد.

وی گفت: پارسال در همین راستا و برای ساماندهی اینگونه اماکن ۲۸ باب از این خانه‌های مسافر و منازل اجاره‌ای شناسایی و پلمب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: با توجه به اینکه مهاباد یک شهر گردشگری بوده و در تمام ایام سال دارای مسافر و گردشگر است از این رو شمار افرادی که قصد دارند از محل اقامت این افراد جیب خود را پر کنند زیاد بوده و نیاز به نظارت بیشتری در این حوزه است.

صدفی از مسافران و گردشگران این شهرستان خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیر‌های دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.