پاپ فرانسیس «سرطان» و «قصد استعفا» ندارد

پاپ فرانسیس در مصاحبه جدید خود شایعات ابتلا به سرطان و همچنین استعفا را رد و اعلام کرد امیدوار است بتواند برای حل جنگ اوکراین به مسکو سفر کند.

پاپ فرانسیس گزارش‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای استعفا در آینده نزدیک را رد و اعلام کرد قصد دارد این ماه به کانادا سفر کند و نیز  امیدوار است بتواند در اسرع وقت به مسکو و کی‌یف برود.

به گزارش رویترز، فرانسیس در یک مصاحبه اختصاصی در اقامتگاه خود در واتیکان شایعات مبنی بر ابتلا به سرطان را تکذیب کرد و به شوخی گفت که پزشکان «چیزی در مورد آن به من نگفتند». پاپ در پاسخ به اینکه حالش چطور است، به شوخی گفت: «من هنوز زنده ام!» او برای اولین بار جزئیات بیماری خود را بیان کرده و گفت دچار «شکستگی کوچک» در زانو شده است. شایعات سرطان روده پاپ پس از جراحی ده ساعته سال گذشته او مطرح شد. با این حال او گفت: «این (عملیات) موفقیت بزرگی بود».

گفتنی است، اخیرا اقداماتی مثل دیدار با کاردینال‌های جهان برای بحث در مورد قانون اساسی جدید واتیکان، معرفی کاردینال‌های جدید، و بازدید از شهر «اکویلا» ایتالیا باعث حدس و گمان‌هایی در مورد استعفای پاپ شده است؛ زیرا پاپ بندیکت شانزدهم نیز چهار سال قبل از استعفا در سال ۲۰۱۳ از این شهر دیدن کرد.

با این حال، فرانسیس موضع غالباً اعلام شده خود را تکرار کرد که اگر روزی بیماری سبب شود اداره کلیسا ناممکن شود، او استعفا خواهد داد و در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد، گفت: «ما نمی‌دانیم. خدا خواهد گفت.»

فرانسیس در صحبت از وضعیت اوکراین خاطرنشان کرد احتمال سفر به مسکو وجود دارد. این در حالی است که وی هفته گذشته، حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و آن را «بی‌معنا» خوانده بود.

فرانسیس در پاسخ به سوالی در مورد حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر لغو قانون سقط جنین در این کشور، گفت که به این تصمیم احترام می‌گذارد، اما اطلاعات کافی برای صحبت در مورد آن از نظر حقوقی را ندارد.گفتنی است، پاپ تا کنون سقط جنین را بار‌ها محکوم کرده و آن را برابر قتل دانسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار