آیت الله رجبی:

«ولایت» طرح خنثی‌کننده توطئه‌ها علیه دین است

رییس موسسه امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن به دنبال ایجاد مخاطرات فرهنگی بوده تا مردم را از نظامی که مبتنی بر دین است جدا کند و «ولایت» طرح خنثی‌کننده توطئه‌ها علیه دین است.

آیت الله رجبی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در زمانی که گفته می‌شد دین به پایان رسیده، آمدند و نظام ضددین را سرنگون کردند و دین را دوباره در جامعه رواج دادند. بعدتر گفتند این نظام سست است و تا چند ماه دیگر سرنگون خواهد شد. بعدتر جنگ تحمیلی را راه انداختند، باز هم اثری نداشت. جلوتر آمدند و جنگ اقتصادی را راه انداختند. اما تاکنون نتوانستند با هیچ کدام از این راه‌ها به قصد سوء شان برسند.

به گفته رییس موسسه امام خمینی (ره)، اما از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن همواره دنبال ایجاد مخاطرات فرهنگی بوده و هست، برای اینکه مردم را از نظامی که مبتنی بر دین است جدا کند. این خطر، خطر فکری، خطر فرهنگی، خطر دینی، خطری است که اگر دشمن موفق شود، تمام خطرات دیگر در مقابل آن هیچ است. خطر اصلی، خطر جدایی از اسلام است که مهمترین قسمت آن مبانی دینی است، اگر از بین رفت دیگر احکام اهمیتی پیدا نمی‌کنند و اعتقادات معنایی نخواهند داشت. بر همین مبنا بود که علامه مصباح یزدی (ره) طرح ولایت را پایه‌گذاری کردند. این طرح خنثی‌کننده این توطئه‌ها و خطرات است و مقام معظم رهبری (مدظله) هم فرمودند که هر قدر در این طرح سرمایه‌گذاری بشود زیاد نیست، این طرح طرحی بنیانی است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: امام خمینی (ره) در راس تمام تئوریسین‌های انقلاب قرار داشتند و در کنار ایشان علمایی، چون شهید استاد مطهری (ره) و علامه مصباح یزدی (ره) قرار داشتند که عنوان نظریه پردازان انقلاب را به دوش می‌کشیدند.در طی حدود دو صده اخیر با نحله‌های فکری متفاوتی رو به رو بودیم، در ابتدا جریان غربگرا در دوران قاجار و مشروطه قرار داشتند، بعدتر جریان نواندیش در دوران پهلوی پدید آمد که در مقابله با تفکرات پهلوی فعالیت خودش را شروع کرد. نهضت امام به همراه حلقه‌ای چند نفره از افرادی، چون شهید بهشتی، شهید مطهری، علامه مصباح و مقام معظم رهبری بودند که بعنوان پشتوانه فکری، خط امام را به انقلاب مبدل کردند.

به گفته اسماعیلی، علامه مصباح یزدی (ره) در دهه پنجاه و شصت در مقابل جریانات انحرافی منافقین و امثالهم با همان استقامت پیش از انقلاب جلوی این‌ها ایستادند، بعدتر در دهه هفتاد در دوره استیلای فکری جریان واپسگرای غربگرا آغاز شد و امروز بخش مهمی از خدمتگزاران دست آموز همین دوره‌های طرح ولایت هستند که آغازش از همان دهه بود.توصیه من به شما برادران و خوهران این است، خط امام را دنبال کنید، مسیر‌های پشت سر گذاشته را دنبال کنید و نگذارید از بین بروند و مبنای این حرکت عظیم [انقلاب اسلامی]از بین برود. از سیره ایت الله مصباح یزدی (ره) چراغی بسازید به سوی آینده و در این جهت حرکت کنید.

دوره طرح ولایت ویژه معلمین و فعالین فرهنگی روز جمعه  آغاز شد و این دوره از طرح ولایت که ویژه معلمین و فعالین فرهنگی است با بیش از ۱۸۰۰۰ نفر متقاضی رو به رو بود که بعد از انجام گزینش و مصاحبه ۲۰۰۰ نفر از واجدین شرایط برادر و خواهر به دوره راه یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار