ثبت روزانه ۵۰۰ تخلف رانندگی در همدان با دوربین‌های هوشمند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان همدان گفت:میانگین روزانه ۵۰۰ تخلف رانندگی (سرعت غیر مجاز) با دوربین‌های هوشمند در مرکز استان ثبت می‌شود.

سرهنگ غلامعلی همایی گفت:این جرائم در مرکز استان ثبت و پس از تایید نهایی  افسر راهنمایی و رانندگی و اعمال قانون، پیامک برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

او گفت: با توجه به نقش موثر سرعت به عنوان سومین عامل بروز سوانح رانندگی در تصادفات درون شهری و نقش موثر آن در بالا رفتن شدت سوانح و جراحت‌ها برخورد با این تخلف در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی استان همدان گفت:با بهره گیری از ابزار‌های نوین از جمله تعمیر دوربین‌های معیوب و نصب تعدادی دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت جدید در معابر شهری پُرترافیک و سانحه خیز با همکاری شهرداری، اقداماتی صورت گرفت.

همایی در ادامه گفت:سوانح رانندگی منجر به فوت در سه ماهه نخست امسال نسبت به فصل بهار پارسال  ۳۶ درصد کاهش داشته که بیکی از عوامل موثر در این کاهش وجود دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی در معابر درون شهری بوده است.

به گفته او یکی از اولویت‌های پلیس حفظ جان افراد است که جریمه و اعمال قانون رانندگان متخلف توسط ماموران راهور نیز با این هدف صورت می‌گیرد با این وجود از رانندگان درخواست می‌شود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس را در کاهش سوانح یاری دهند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.