از جایگاه راننده نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیکی هستیم

فرمانده انتظامی استان همدان بر شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز تاکید کرد.

 سردار سلمان امیری گفت: شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز با هدف روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات با همکاری نهاد‌های مسوول باید در اولویت پلیس راه و راهور این استان قرار داشته باشد.

او در مراسم معارفه روسای پلیس راه و راهور استان همدان، گفت: تعامل، همراهی و هماهنگی بین مجموعه سازمان‌ها و ناجا به ویژه در حوزه ترافیکی در کاهش سوانح بسیار موثر است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: دستیابی به نتیجه مطلوب در حوزه کنترل ترافیک، فراهم کردن سفر ایمن، سفری روان و امن با هماهنگی و همکاری همه نهاد‌ها فراهم می‌شود و هدف ما نیز دراین زمینه خدمت به مردم فهیم استان است.

امیری گفت: در حوزه نظم ترافیکی و تردد ایمن سه رکن، راه، خودرو و انسان وجود دارد که برای ارتقای سفر ایمن و کاهش تصادفات و آسیب‌های ناشی از آن به هر سه مولفه باید توجه جدی شود، هر چند در زمینه ارتقای کیفیت و ایمنی خودرو باید در سطح کلان و ملی تصمیم گیری کرد، اما می‌توان پیشنهاد‌ها و ایده‌های خلاقانه را در زمینه به منظور بهبود شرایط ارائه کنیم.

سردار امیری گفت: در حوزه راه نیز باید شناسایی نقاط حادثه خیز درون و برون شهری و برطرف کردن آن‌ها اولویت مجموعه پلیس باشد.

او گفت: آمار تلفات حوادث شهری استان از ۱۳۵ کشته در سال ۹۰ به ۵۴ کشته و متوفیان سوانح برون شهری از ۴۲۰ مورد به ۳۱۰ مورد در سال گذشته کاهش یافته که این نشانه اقدامات موثر و موفقیت‌های حاصله است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به نقش معاونت عمرانی، فرمانداران، شهرداران و دیگر نهاد‌های مسوول در حوزه ترافیک، گفت: در حوزه انسان به عنوان راننده نیز نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیکی هستیم که در این زمینه رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند کمک حال پلیس باشند.

به گفته امیری همه ساله دوره‌های آموزشی ارتقای فرهنگ ترافیکی توسط عوامل پلیس راه و راهور در مساجد و مدارس سطح استان برگزار می‌شود که البته در ۲ سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا این روند آموزشی تعطیل شده بود که دوباره از سرگرفته خواهد شد.

 دراین مراسم سرهنگ "علی فکری" به عنوان رییس پلیس راه و سرهنگ "غلامعلی همایی" به عنوان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.