نمایش مستند امیرکبیر در خون در کتابخانه نوش آباد

فیلم سینمایی «امیرکبیر در خون» در کتابخانه عمومی شهر نوش آباد به نمایش (اکران می‌شود) در می‌آید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: فیلم سینمایی «امیرکبیر در خون» از هشتم تیر در تالار شهید راحمی کتابخانه عمومی نوش آباد نمایش داده می‌شود.

 مستند امیرکبیر در خون، روایت ۴۰ روز آخر عمر میرزا تقی فراهانی ملقب به «امیرکبیر» از زمان خلع صدارت و عزیمت به شهر کاشان را در قالب تصویر و روایت بیان می‌کند.

سعید ضابطی گفت: سجاد باغ شیخی تهیه کننده و کارگردان فیلم مستند امیرکبیر در خون، علی‌اصغر زهیری تبار و سیده گل آیین علویون نویسندگان مستند امیر کبیر در خون هستند که از سوی موسسه تولید فیلم بهمن سبز در فضا‌های تاریخی کاشان ساخته شده و مجوز نمایش در سینما‌های کشور را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.

 رضا نوروزی در نقش امیرکبیر، مسعود فدایی در نقش ناصرالدین‌شاه قاجار، محسن توکلی در نقش میرزا آقاخان نوری، مهین احمدی در نقش مهدعلیا، فاطمه سادات مرصعی در نقش عزت الدوله، شیرین گیوه چین در نقش ماه سلطان بانو، شکوه سادات شاطر حسینی در نقش جیران، احسان متقی کاشانی در نقش حاجب الدوله و باقرخان را ابوالفضل رحیمی ایفای نقش می‌کنند.
موسیقی و عنوان گذاری (تیتراژ) این فیلم با صدای محمد معتمدی انجام شده است و امیرعلی رئیسی، ملینا محمدی و آیدا جدکی بازیگران خردسال این فیلم هستند.
 فیلمبرداری این مستند در کاشان و کاخ گلستان تهران انجام شده و برای نخستین بار از قبر امیرکبیر به همراه سند‌های معتبر پرده‌برداری شده است.
میرزا محمدتقی‌خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، نخستین صدراعظم ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار از ۲۸ مهر سال ۱۲۲۷ تا ۲۲ آبان ۱۲۳۰ هجری شمسی بود که ۲۰ دی همین سال در حمام فین کاشان به شهادت رسید و قبر وی در حرم امام حسین (ع) قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.