برگزاری برنامه‌های آموزشی برای خبرنگاران در ۸ استان افغانستان

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان، برنامه‌های آموزشی را برای ارتقای ظرفیت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در ۸ استان افغانستان برگزار کرد.

 مصونیت خبرنگاران، کمک‌های اولیه بهداشتی، گزارش نویسی، حمایت روانی-اجتماعی و امنیت سایبری موضوعات و سر فصل‌های این دوره‌ها هستند.

مسئولان کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان می‌گوید این برنامه‌ها که در ولایات بلخ، کابل، هرات، ننگرهار، بغلان، قندهار، غزنی و بدخشان برگزار شده بود، خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در بخش‌های مختلف آموزش دیدند.

او افزود: در برنامه مصونیت، موضوعاتی، چون مصئونیت در ساحات ماموریت، تدابیر امنیتی در مناطق جنگی، مسایل محافظتی و مصونیتی در ساحات ازدحام و راه پیمایی‌ها و همچنان استفاده درست از کمک‌های اولیه بهداشتی توضیح داده شد.

همچنین، در برنامه امنیت سایبری، موضوعات مهم و ضروری همچون امنیت سایبری، انواع تهدید‌های سایبری، جرایم سایبری، و راه‌های حل برای مصونیت از جرایم سایبری به اشتراک کننده‌ها تدریس شد.

به گفته مسئولان این کمیته، با توجه به وضعیت دشوار کارکنان رسانه‌ای، کمیته مصونیت یک سلسله برنامه‌های حمایت روانی-اجتماعی را با ده‌ها تن از خبرنگاران و سایر کارکنان رسانه یی آغاز کرده و روی ابعاد مختلف چالش‌ها و ابزار‌های مقابله با آن توسط پرسنل مسلکی کار صورت می‌گیرد.

اشتراک کنندگان، برگزاری چنین برنامه‌های آموزشی را برای ارتقای ظرفیت خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای مهم عنوان کرده و خواهان برگزاری برنامه‌های حمایتی بیشتر توسط کمیته مصئونیت خبرنگاران شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار