کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی مطرح کرد:

«ناتوی خاورمیانه‌ای» یا «ناتوی اسرائیلی» آقای پادشاه اردن؟

کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به اظهارات پادشاه اردن درخصوص ناتوی خاورمیانه اعلام کرد این ناتوی خاورمیانه نبوده بلکه ناتو اسرائیل است.

دکتر «صالح النعمانی» کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به سخنان روز گذشته عبدالله دوم، پادشاه اردن درخصوص تشکیل یک نیروی نظامی در غرب آسیا به سرکردگی رژیم صهیونیستی موسوم به ناتوی خاورمیانه، خطاب به عبدالله دوم اعلام کرد این ناتوی خاورمیانه است یا ناتوی «اسرائیل» آقای پادشاه اردن؟

النعمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: دیروز پادشاه اردن اعلام کرد که «ناتوی خاورمیانه» در حال تشکیل است. اما آنچه پادشاه اعتراف نکرد این است که این ائتلاف که در سفر جولای آینده بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی اعلام خواهد شد، شامل اسرائیل به همراه آمریکا، اردن، مصر، عربستان سعودی، امارات، بحرین و سودان است.

برخلاف آنچه پادشاه اردن گفت، این پیشنهاد یک اتحاد تدافعی نیست که هر کشوری را موظف می‌کند که از کشور‌های دیگر دفاع کند چراکه «اسرائیل»بارها اعلام کرده که حاضر نیست در جنگ برای کشور‌های دیگر شرکت کند.

پس سوال اصلی چیست؟ بحث در مورد یک مجمع امنیتی منطقه‌ای است که روابط امنیتی موجود بین اسرائیل و شش کشور عربی را علنی می‌کند و آن را از سری به آشکار منتقل می‌کند تا این مجمع تحت نظارت و مدیریت فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا باشد و اسرائیل را قادر می‌سازد تا با بهره برداری از توانایی‌های شش کشور عربی شرکت کننده در آن، به منافع خود دست یابد.

این ائتلاف امکان بهره برداری از خاک این کشور‌ها در عملیات نظامی علیه سایر کشور‌ها یا احزاب و یا جاسوسی از آن‌ها است، به خصوص که کانال ۱۲ صهیونیستی قبلاً تأیید کرده بود که اسرائیل در تعدادی از کشور‌های عربی سامانه راداری نصب کرده است.

اسرائیل می‌تواند از حریم هوایی برخی از کشور‌های عربی همسایه فلسطین به ویژه اردن برای انجام مانور‌های نیروی هوایی استفاده کند و همچنین از بنادر برخی از این کشور‌ها برای نظارت بر آبراه‌ها برای جلوگیری از ورود تسلیحات و تجهیزات برای مقاومت در غره یا انجام عملیات نظامی علیه آن استفاده خواهد کرد.

اسرائیل علنا از تامین تسلیحات پیشرفته آمریکا به عربستان سعودی جلوگیری کرد، با عرضه هواپیما‌های اف-۳۵ امارات مخالفت کرد و از فروش سیستم گنبد آهنین به این کشورها خودداری کرد و بسیاری از سران آن اعلام کردند که اردن یک فلسطین دیگر است. پس این رژیم نمی‌تواند نقش دوست را بازی کند.

بنابراین پادشاه اردن، این یک «ناتوی خاورمیانه» نیست، بلکه «ناتوی اسرائیل» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۱
این ناتو جدید نیست بلکه همان ناتو عربی است که در مقابل پیامبر خدا(ص)هم صف آرایی کرد. خیلی قدیمیست این ناتو. این ناتو هنگام رحلت پیغمبر خدا داد میزد. داد میزد که مرد دارد معاذالله(هذیان)میگوید. سکولار دمکراتهای عرب غرب ناتو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۱ تير ۱۴۰۱
چه اشکالی داره در مقابل شما هم ناتو مقاومت رو تشکیل بدید...
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۵:۵۸ ۰۴ تير ۱۴۰۱
لبیک یا مهدی * لبیک یا مهدی *لبیک یا مهدی* لبیک یا مهدی*لبیک یا مهدی(عج)
خروج سفیانی در حال آشکارشدن است جبهه ی مقاومت آماده باش آماده باش
آخرین اخبار