افزایش پنج برابری اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در چهارمحال و بختیاری

مدیر صندوق کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال میزان اعتبارات و ارائه تسهیلات این صندوق به میزان پنج برابر افزایش یافته است.

آقای بیرانوند گفت: این صندوق تا پایان تیرماه فرصت دارد با عقد قرارداد و تفاهمنامه با سازمان‌ها و نهاد‌ها از محل ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ بودجه عمومی دولت، اقدام به جذب اعتبارات کند و میزان این اعتبارات پنج برابر سال ۱۴۰۰ است.

مجموعه کسب و کار‌هایی که صندوق از آن حمایت می‌کند بسیار متنوع است و طرح‌های اشتغال‌زا، کارآفرینی، دانش‌بنیان و کار‌های نو با اولویت مناطق محروم و روستا‌های استان در اولویت بررسی قرار دارند و صندوق از کسانی که برای ایجاد کسب و کار‌های خُرد، مراجعه می‌کنند حمایت می‌کند و با توجه به توان مراجعه‌کنندگان درخواست آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


صندوق کار آفرینی امید چهارمحال و بختیاری برای حمایت از صندوق‍‍‌های خرد و کوچک تنها اقدام به اعطای تسهیلات نمی‌کند و روش‍‌های حمایت صندوق از کسب و کار‌های خُرد متفاوت و متنوع است و این کار با مشاوره‌های تخصصی انجام می‌شود.

بخشی در صندوق با عنوان توانمندسازی وجود دارد که با ارائه مشاوره، مراجعه‌کنندگان را قانع می‌کند که آیا روش‌های آن‌ها، روش‌های خوبی برای کسب درآمد است.

روش‌های حمایت صندوق از کسب و کار‌ها متفاوت است؛ حمایت از برخی کسب و کار‌ها به‌گونه‌ای است که صندوق آن‌ها را در یک مجموعه‌ای از زنجیره کسب و کاری حمایت می‌کند و به افراد کارآفرین کمک می‌شود در یک زنجیره کسب و کار جای خود را پیدا کنند.

به طور نمونه اگر کسی تولیدکننده باشد به فروشنده وصل می‌شود و اگر کسی تولید می‌کند باید به طراح وصل شود و صندوق افراد را قانع می‌کند اگر طراحی خوب، تولید خوب و بسته بندی خوبی داشته باشند، با همه این موارد می‌توان منجر به فروش خوب شود.

صندوق سعی می‌کند تصور این‌که شخصی اگر فقط تولید خوب انجام دهد کافی است را از ذهن افراد پاک کند و توجه به طراحی و فروش را به دریافت‌کنندگان تسهیلات یادآور شود و موجب پایداری و استمرار کسب و کار‌هایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، شود.

تعداد زیادی از افرادی که به صندوق مراجعه می‌کنند با مشاوره‌های صندوق متوجه می‌شوند نیاز واقعی آن‌ها، به میزان تسهیلات مورد تقاضایشان نیست و یا روش انجام کار متفاوت است.

علاوه بر این، بخشی با عنوان نظارت در صندوق کارآفرینی وجود دارد که هر دو تا سه ماه به‌صورت منظم و تا پایان بازپرداخت اقساط با مراجعه به کسب و کار‌های دریافت کننده تسهیلات بررسی می‌کنند که آیا کسب و کار فعال است و یا خیر ونظارت دایمی به صورت مرتب وجود دارد.

صندوق با چند خصوصیت شناخته می‌شود که از آن جمله می‌توان به روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول، صندوق‌های خُرد محلی، خیریه‌های اشتغال‌زا اشاره کرد که با هریک از طرح‌ها صندوق سعی کرده مجموعه از کسب و کار‌ها را با اولویت روستا‌ها ایجاد کند.

صندوق کارآفرینی بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کار‌های خرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، وظایف مهم و مغفولی را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.