پرداخت ۸۷۱ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی

صندوق کارآفرینی اُمید چهارمحال و بختیاری، ۸۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی جدید پرداخت کرد.

آقای بیرانوند مدیر صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۹۵ فقره تسهیلات به ارزش ۸۷۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی جدید پرداخت کرد.

رسالت صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ حمایت از طرح‌های خُرد و کوچک روستایی و طرح‌های دانش‌بنیان است و با استفاده از ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی بدنبال کاهش فقر و ایجاد اشتغال مولد در استان است.


بیشتر بخوانید


با توجه به شعار سال و اهمیت زیادی که اشتغال برای دولت دارد، استان چهارمحال و بختیاری که از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه‌هایی مانند کشاورزی و گردشگری برخوردار است می‌تواند درصد قابل توجهی از اعتبارات را جذب کند.

این صندوق با کمیته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و میراث فرهنگی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفاهم‌نامه‌هایی برای پرداخت تسهیلات به امضا رسانده است.

بخش عمده این تسهیلات در زمینه تبصره ۱۸ بودجه عمومی کشور و تعهدات دولت در حوزه اشتغال و بخش دیگر آن در زمینه توانمندسازی جوامع محلی برای توسعه زنجیره ارزش است.

بخشی از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۰ برای احیای واحد‌های غیرفعال و نیمه‌فعال اختصاص پیدا کرد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در حضور معاون اول رییس جمهور با این صندوق به امضا رسید، مقرر شد این صندوق عهده‌دار احیای یک هزار واحد غیرفعال و نیمه‌فعال در کشور شود و استان چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۲ طرح با ۱۶۲فرصت شغلی را با پرداخت تسهیلات سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به چرخه تولید بازگرداند.

امسال نیز این صندوق با برنامه ریزی‌های انجام شده دست‌کم ۲۰ طرح راکد غیرفعال و نیمه‌فعال استان را به چرخه تولید باز خواهد گرداند.

سرانه جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید چهارمحال و بختیاری به صورت میانگین ۴.۳ درصد تسهیلات تخصیص یافته از محل ظرفیت‌های مالی تبصره ۱۸ بودجه عمومی دولت است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار