مولداوی: بهای پیوستن به «اتحادیه اروپا» هرچه باشد می‌پردازیم

رئیس‌جمهور مولداوی تاکید کرد این کشور آماده است بهای پیوستن به اتحادیه اروپا را هرچه که باشد، بپردازد.

«مایا ساندو» رئیس‌جمهور مولداوی امروز (جمعه) اعلام کرد که آماده است برای اصلاحات لازم برای پیوستن به اتحادیه اروپا، هر هزینه سیاسی را بپردازد.

براساس گزارش آر تی، او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: شرایط محرمانه‌ای در راه الحاق به اتحادیه اروپا وجود ندارد. بیشتر آن‌ها در مورد اصلاحات هستند. اکثر اصلاحات قیمت سیاسی دارند و به همین دلیل اصلاحات کمی انجام می‌شود. ما حاضریم هر بهایی را بپردازیم، آماده هستیم تا تمام راه را ادامه دهیم، زیرا این هدف اصلی کشور ما است.»

او تاکید کرد که کشورش بدون شک به اتحادیه اروپا نزدیک شده است و می‌تواند انتظار جذب سرمایه گذاری و کمک به ایجاد شرایط برای توسعه کارآفرینی را داشته باشد. رئیس جمهور مولداوی اعلام کرد دسترسی به بازار اتحادیه اروپا به شرکت‌های مولداوی فرصتی برای رشد و توسعه می‌دهد. وی همچنین نسبت به حمایت اتحادیه اروپا در زمینه انرژی و حمایت از حقوق و آزادی‌های شهروندان ابراز امیدواری کرد.

روز پنجشنبه، سران کشور‌ها و دولت‌های اتحادیه اروپا قطعنامه‌ای را در بروکسل در مورد اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی تصویب کردند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز پیش از این اعلام کرده بود اکنون که اوکراین و مولداوی شرایط نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را به دست می‌آورند، اتحادیه اروپا باید خود را برای گسترش بیشتر آماده کند.

با این وجود برخی از کارشناسان نگران عواقب مناقشه روسیه و اوکراین بر امنیت اتحادیه اروپا هستند. ناتو اعلام کرده است درحال حاضر ۲۰ درصد از خاک اوکراین در کنترل روسیه است و درگیری ممکن است سال‌ها ادامه یابد. لووک ون میدلار، مورخ هلندی هشدار داد اگر اوکراین بدون عضویت در ناتو به اتحادیه اروپا بپیوندد، خطر جنگ آینده بین روسیه و اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
اروپا هر چی بزرگتر و قویتر بشه برا و مام آرزومونه جزو اتحادیه اروپا بشیم به شرطی که با ممنوعیت بی حجابی و مشروب و همجنس گرایی و دینداری تو ایران موافقت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
راستش اگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان و ترکمنستان به ایران ملحق میشدن و چون ارمنستان و جمهوری آذربایجان اروپایی محسوب میشن اونطوری ایران هم میتونست عضو اتحادیه اروپا بشه
اونطوری ما هم عضو پیمان شنگن می‌شدیم و یورو رو به عنوان پولمون در نظر می‌گرفتیم خیلی پیشرفت میکردیم
آخرین اخبار