سخنگوی وزارت امور خارجه:

جوزپ بورل امشب در تهران خواهد بود

سعید خطیب زاده از سفر امشب جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان خبرداد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر امشب جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپایی به تهران برای دیدار با وزیر امور‌ خارجه کشورمان و برخی‌ دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه در این سفر که در چارچوب رایزنی‌های جاری میان ایران و اتحادیه اروپایی انجام می شود در خصوص مناسبات دوجانبه، برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

ساعاتی رسانه پیش العربی الجدید  به نقل از منابع آگاه ایرانی اعلام کرده بود آقای جوزپ بورل  «به احتمال زیاد» اوایل هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد تا علاوه بر بحث انرژی درباره تحولات مربوط به توافق هسته ای گفتگو کند و مذاکرات وین را پس از وقفه سه ماهه، از سر بگیرد.

پیش از این آقای بورل، اردیبهشت امسال انریکه مورا معاون خود را برای رایزنی در جهت حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات لغو تحریم ها به تهران فرستاده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرده بود این اتحادیه در حال انجام آخرین تلاش خود برای نجات توافق هسته‌ای ایران و شکست بن‌بست حاضر در مذاکرات است و در حال بررسی سناریویی است که به وسیله آن، نام سپاه پاسداران به عنوان یکی از موارد اختلافی بین ایران و آمریکا از تحریم‌ها حذف شود، اما سایر بخش‌های سپاه و شاخه‌های آن همچنان تحت تحریم باقی بمانند.»

هم‌اکنون دور هشتم گفت‌وگو‌ها که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شه بود با اعلام جوزپ بورل،  از ۲۰ اسفند به علت اختلاف نظر طرفین مذاکرات بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۵۸ ۰۴ تير ۱۴۰۱
اقا شما اشراقیلی نیستید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۳ تير ۱۴۰۱
جوزپ بورل قهرمان امشبو اینجا بمان. مسواکت که یادت نرفته؟
Iran (Islamic Republic of)
Majid Moghadasm
۱۷:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
با سلام خدمت هموطنان عزبز
رفت و آمد این جماعت خدای نکرده نباید باعث گمراهی ما و مسولان کشورمون بشه.سیاست چماق و هویج این بی شرافتها هنوز پا بر جاست نمونه اش همین تحریم‌هایچند روز پیش مراکز پتروشیمی ما بود و هویج اش هم اومدن این آقا برا دادن وعده های پوچ و بی خاصیت قبلی .اینها به هیچ وجه دلشون با مردم این سرزمین صاف نمیشه بلکه بفکر منافع خودشون یا بهتره بگم دنیای غرب که خلاصه اش در آمریکا و صهیونیسم جهانی متبلور میشه هستن. اشکالی هم نمیشه به ایشون زیاد گرفت به هر حال داره برا منافعش تلاش میکنم. اما ما و مسولان هم باید هشیار باشیم. هدف اینها گرفتن اقتدار و آرمان تمدنی ماست. کافیه که به سرنوشت کشورهای هسته ایی دیگر مانند لیبی یا اوکراین و برخی دیگر نگاه کنیم.این کشورها در زمان های یا بهتر بگم نا وقتی که توانایی هسته ای داشتن اقتصاد قوی و رو به رشدی داشتند و وضعیت اقتصادی مردم آنها در بین کشرورهای جهان نیز در سطح مناسبی قرار داشت.ولی شما ببینید بعد از اینکه این توانایی (هسته ای) رو ازشون گرفتن به چه روزی افتادن . مردم هر دو کشور بجای رفتن و آمدن بیشتر دیپلمات ها و رونق بیشتر اقتصادی شاهد ورود تانک و سرباز دشمن به کشورش و جنگ و تروریسم و تجزیه و آوارگی شد.بیش از چهار دهه است که مردم عزیر ما از جنگ و تحریمهای دشمن که یکی از همون ها الان در راه سفر به ایران عزیزمان هست رنج میبرن.درسته که ما تو این چند سال هم از دشمن روبرو صدمه دیدیم هم از برخی مسولان نالایق و بعضاً خائن. ولی ما تمدنی به درازای تشکیل تمام اروپا و آمریکا هستیم. ما دارای نژاده هستیم و تمدن ما کهن و به قول برخی دوستان اورجینال می باشد.ما و مسولان وطن پرست مون اجازه نمی‌دیم سرنوشت کشورمون به سان کشور عربی مانند لیبی و اوکراین رقم بخوره. امیدواریم هر تصمیمی که گرفته شد بر اساس اصل عزت حکمت و مصلحت این مرز و بوم. باشه.
امیدوارم بنده به خاطر اطاله کلام ببخشید
موفق و سلامت باشید در پناه یزدان پاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۱
به نظر بحران انرژی و اوکراین، اروپا رو به تکاپو انداخته
و با جدی شدن ایران در اقدام متقابل و دست برداشتن از فقط گفتگو و مذاکره و وقت تلف کردن ایشان
باید دید اینبار چه داستانی در راه هست
و عمر ما که گذشت و خسارت ها، توسط دولت های امریکایی و اروپایی جبران می شود
ساعت رفته را می شود جبران کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
غرب و شرق و اطراف ایران مخالف استفاده ایران از فن آوری هسته ای هستند چرا بعضی ها خوابند؟! ببینید سرگرم جنگ هستند طرف خارجی (مثلا طرف ما) از خارج دویده اومده به ایران میگه گفتگوهای هسته ای در واقع منع کامل هسته ای ایران بکجا رسید باید ادامه پیدا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
بعد از امدن این اقا به ایران سفارت روسیه فعالیت خودشو بیشتر می کنه و رفت و امدهای مسئولان روسیه و تماس های تلفنی و حضوری و... روسیه برای جلوگیری از هر نوع توافقی با ایران شدت پیدا می کنه تا منافع روسیه باز مثل قبل تامین بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
چوب همه اینها را ملت می خورند.هیچ نهاد یا فرد تحریم شده ای نیست که راهی برای کاسبی از تحریم نداشته باشه.فقط مردم بیچاره خفه شدند زیر فقر و بدبختی و گرسنگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
باز همون آش وهمون کاسه بابا اصل مطلب امریکاس ک قبول نمیکنه چقد آویزون اروپایی ها میشین کنه ها هر چی امریکا تحریم میکنه دولتو هزار برابر سر ملت میارید امسئوولین کوتاه بیاین لااقل یکی نفتتون میخره دس از سر کچل مردم بر میدارید هر چن رییسی همه تولید داخل و هزار برابر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
وقاحت از سر و روش می باره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۱
فقط نمایش . باز هم عروسک های خیمه شب بازی به ایران می آیند . حیف پول بیت المال که خرج اینها بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۱
خیلی غلط می کنه و بیجا می کنه میاد ایران،محل بش نگذارید،اینها سگ های صهیونیستی هستن،ما که بدبخت شدیم با تحریم ها ولی به این سگ ها اروپایی محل نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۱
عقل و درک تو هم مثل اون سگای صهیونیستی هست ملت دین و ایمان و زندگی شون رو از دست دادند اخری چی رو می خواید ثابت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
داره میاد تا باز مغز دیپلمات های ما رو شستشو بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۱
آژانس اتمی از اساس سیاسی است و به خاطر سیاست چند کشور بنا شده،همین،
یک کلام نامه تمام!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۱
اسم سپاه حذف و قسمت های دیگر سپاه همچنان در لیست تحریم بماند!!!
حاشا و کلا....‌!!!!
که یه کلاه جدید سر ایران بزارند!!!
تروریست شماها هستید!!!
اسم امریکا،انگلیس،فرانسه،اسرائیل ،آلمان،...و کلآ اروپا را توی لیست کنار بخشهای دیگر سپاه بگذارید می شود روش فکر کرد!!!!
اسرائیل و امریکا و فرانسه و انگلیس این مربع شوم تروریست علیرغم دخالت در امور سایر کشورهای مستقل جهان روزانه هزاران نفر از مردم بی گناه را می کشند آنوقت سپاه تروریست است؟؟؟؟؟
ای ننگتان باد که نام خود را انسان گذاشته اید.!!!
ملت بیدارتر از گذشته شده اند و روز بروز این بیداری بیشتر خواهد شد و روزی خواهد رسید که جای امنی برای شما تروریست های غربی نخواهد بود.
وعده الهی برای پیروزی مستضعفان بر ظالمان حق و محقق خواهد شد!!!
انشاء الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
چند روز قبل همین اقا گفته بود اروپا و صهیونیست ها در تقابل با ایران منافع مشترک دارند. چرا کسانی که به دنبال اهداف صهیونیست ها هستند به کشور راه میدهید ؟
Germany
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
14:16
شاید با مسئولین ایرانی دستشون تو یک کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
یه پیشنهاد دارم برای دولت آقای رئیسی و عزیزان سوپر انقلابی، اینو راه ندین کلاً فردا هم از سفارت انگلیس و فرانسه و آلمان برید بالا لانه‌های جاسوسی‌شون رو تسخیر کنید خیال همه راحت بشه چطوره؟ کلاً به نظرم در تمام لانه‌های جاسوسی کشورهای غربی رو تخته کنید فقط در لانه‌های کبوتر چین و روسیه و دوستان شرقی رو باز بذارید بالای هر کدوم هم بنویسید نه شرقی نه غربی کیه که جرات کنه بگه بالا چشمت ابروعه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
سلام ،

آقای جوزف بورل یک مسؤول رسمی است و
تصمیماتش یک جریان دو طرفه خواهد بود ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
چرت و پرت نگو. نفهم . اینو بفهم.
Iran (Islamic Republic of)
به ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
مودب باش تو هنوز ادب نداری واسه یه کامنت ساده گذاشتن
Germany
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
پیمان اشراقی حتما دوباره قرص های روانبخش نخوردی.
مهم نیست همین حال بخو
اعصابت با این .مسائل درگیر نکن به حال از قدرت فکری تو خارج است
چای ارامش بخور
روانپزشک خودت را هم عوض کن
آخرین اخبار