شام کاری مورا، مالی و بورل درباره برجام +عکس

انریکه مورا با انتشار تصویری از برگزاری یک جلسه سه نفره با جوزپ بورل و رابرت مالی درباره برجام خبر داد.

«انریکه مورا» با انتشار تصویری در حساب کاربری توییتر خود، از شام کاری با حضور «جوزپ بورل» نماینده عالی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در کافه‌ای در بروکسل خبر داد.

وی موضوع این جلسه سه نفره را گفتگوی عمیق در مورد برجام و دیدگاه‌ها درباره خاورمیانه عنوان کرد و نوشت: «شام در بروکسل با نماینده عالی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل و فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، رابرت مالی. گفتگوی عمیق در مورد برجام و دیدگاه‌های منطقه‌ای درباره خاورمیانه گسترده‌تر. مالی بر تعهد قاطع آمریکا برای بازگشت به توافق تاکید کرد.»

شام کاری درباره برجام

مذاکرات وین برای مدتی متوقف شده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده ابتکارات خاصی از سوی ایران برای احیای مذاکرات برجام در جریان سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران مطرح شده است. در همین حال، العربی الجدید به نقل از منابع آگاه ایرانی اعلام کرد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در اوایل هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد تا درباره تحولات توافق هسته‌ای و از سرگیری مذاکرات وین گفتگو کند.

پیش از این رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد مذاکرات با ایران برای احیای توافق هسته‌ای به بن بست رسیده است و گفت: «آژانس در تلاش است تا برخی از واقعیت‌ها در ایران را توضیح دهد. ما هنوز در ارتباط با برخی سوال‌های فنی که از تهران پرسیده ایم، پاسخی دریافت نکرده ایم.»

این اظهارات گروسی در حالی مطرح شده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی با وجود همکاری‌های مناسب و مورد نیاز ایران با آن در زمینه فعالیت‌های هسته ای، در گزارش اخیر خود مدعی شد که ایران اکنون به تولید مواد مورد نیاز برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای نزدیک شده است و به سؤالات آژانس در مورد منبع آثار اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌نشده پاسخ معتبری نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۴ تير ۱۴۰۱
آقای رییسی حالا میپرسه شما ناهار خوردید؟ خودشان زودتر عکس شام و ناهار را فرستادند.
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
سگ زرد برادر شغاله
نباید اطمینان کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
گفتگوی عمیق!!!!
علیه ایران کار می کنند و بعد گفتگوی عمیق می کنند و هی می آیند و می روند
واقعاً خنده داره
France
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۱
شام چی خوردن؟ انگار فقط نوشیدنی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
جای ظریف رو هم خالی کردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۱
:)
آخرین اخبار