اروپا: منافع مشترکمان با اسرائیل در جلوگیری از قدرت ایران است

سفیر اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی اعلام کرد منافع مشترک با رژیم صهیونیستی در بازدارندگی ایران از قدرت گرفتن است.

«دیمیتر زانچف» سفیر اتحادیه اروپا در سرزمین‌های اشغالی، با بیان آن‌که منفعت مشترک رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا در بازدارندگی ایران از رسیدن به قدرت است، مدعی شد حصول توافق با ایران نزدیک است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این سفیر اتحادیه اروپا با ادعای آن‌که «اسرائیل و اتحادیه اروپا منفعت مشترکی در مقابله با ایران و بازدارندگی از حصول قدرت دارند» به مذاکرات وین اشاره کرده و گفت پیش‌بینی می‌کند که توافق با ایران به زودی حاصل شود.

به ادعای دیمیتر زانچف اتحادیه اروپا در نهایت به روشی برای متوقف کردن ایران دست خواهد یافت.

او همچنین گفت: «اتحادیه اروپا بر این باور است که رسیدن به توافق با ایران راه بهتری است، و راه‌حل آن هم در دیپلماسی نهفته است. ایران امیدوار به توافق است و ما هم دارم تلاش می‌کنیم.»

زانچف در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد که رژیم صهیونیستی موقعیت خوبی برای جایگزینِ روسیه شدن به عنوان تأمین‌کننده گاز طبیعی به اروپا دارد و مدعی شد: «اسرائیل می‌تواند منبع مهم جایگزین انرژی باشد. ما نه تنها در مورد گاز بلکه در مورد منابع نوآورانه برق صحبت می‌کنیم. انرژی جدید. این همکاری برای منطقه مهم است.»

هفته جاری «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا، مدعی شد مذاکرات وین ادامه دارد، حصول توافق نزدیک است، اما به تلاش نیاز دارد و مدعی شد: «رسیدن به این توافق به تلاش نیاز دارد. ما نقش هماهنگ‌کننده را در مذاکرات فعلی داریم و نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم، اما از عدم پایبندی ایران به تعهداتش نگرانیم.»

این در حالی است که مقامات دولت بایدن به تازگی در جلسه توجیهی غیرعلنی به سناتور‌ها اطمینان دادند که در صورت نیاز و به دلیل کم‌تر شدن احتمال توافق هسته‌ای در وین، آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد.

همچنین به تازگی دولت آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های چینی و اماراتی و شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی که به صادرات پتروشیمی‌های ایران کمک می‌کنند، اعمال کرد و این اقدام با هدف افزایش فشار بر تهران برای احیای توافق هسته‌ای انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
چند کشور اروپایی ناچیز برای بقای خود به جنایتکار بشر در فلسطین متکی شدند . اینها دیگه چقدر بدبخت و حقیرند ...
این کشورهای اروپایی و در راس آن آمریکای خونخوار و ضد بشریت نشون دادند که با پناه بردن به اسرائیل کودک کش فقط قصد غارت کشورهای دیگه رو دارند ...کاش یک ائتلاف نظامی با چند کشور از جمله ایران .چین و روسیه .عراق . سوریه .هند و کشورهای دوست انجام بشه تا ریشه این جنایتکاران برای همیشه از جهان کم بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۱
احسنت
آخرین اخبار