مقام روس: پاسخ روسیه به لیتوانی «تاثیر منفی» بر این کشور دارد

دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به ممنوعیت اعمال شده توسط لیتوانی برای ترانزیت کالا به کالینینگراد تاکید کرد مسکو پاسخ این اقدام را خواهد داد.

«نیکلای پاتروشف» امروز (سه شنبه) در واکنش به ممنوعیت ترانزیت کالا به «کالینینگراد» که روز گذشته بدست لیتوانی اجرا شد اعلام کرد مسکو در اسرع وقت به ممنوعیت اعمال شده توسط لیتوانی برای ترانزیت کالا به کالینینگراد پاسخ خواهد داد.

براساس گزارش الجزیره دبیر شورای امنیت روسیه در این خصوص گفت: «پاسخ روسیه تأثیر بسیار منفی بر ساکنان لیتوانی خواهد داشت.»

لیتوانی در حال حاضر با ممانعت از ورود کالا‌های تحریمی به منطقه کالینینگراد، نوعی تهاجم مستقیم علیه روسیه را اجرا کرده است، اما مدعی است که فقط تحریم‌های اتحادیه اروپا را اجرا می‌کند. وزیر خارجه لیتوانی هم در این باره می‌گوید: «لیتوانی کاری انجام نمی‌دهد بلکه این تحریم‌های اروپاست که از ۱۷ ژوئن شروع به اجرا کرد. این با مشورت کمیسیون اروپا و تحت دستورالعمل‌های کمیسیون اروپا انجام شد.».

اما وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این اقدام «علناً خصمانه» و نقض تعهدات حقوق بین‌المللی است و افزود: «اگر در آینده نزدیک ترانزیت کالا بین منطقه کالینینگراد و بقیه قلمرو فدراسیون روسیه از طریق لیتوانی به طور کامل برقرار نشود، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که برای حفظ منافع ملی خود اقداماتی انجام دهد.»

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «ویرجینیا آمبرازین» کاردار لیتوانی را در اعتراض به تصمیم لیتوانی مبنی بر ممنوعیت ترانزیت ریلی تعدادی از کالا‌ها از طریق خاک خود به منطقه کالینینگراد روسیه احضار کرده و بیانیه تندی را به او ارائه داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
کالینینگراد اصلش برای خود لیتوانی و لهستانه نه روسیه...
آخرین اخبار