پایان گرده افشانی درختان انجیر در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه ضمن اشاره به افزایش زود هنگام دما و تاثیر آن بر کیفیت گرده افشانی گفت: عملیات بَردهی باغ‌های انجیر این شهرستان از دهه سوم اریبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه داشت.

ایرج دهقانی با بیان اینکه نوع گرده انتخابی تاثیر بسزایی بر کمیت و کیفیت انجیر خشک تولیدی دارد، گفت: باغداران امسال بیشتر از بَر پوز دنبالی، فریدونی، جوهری، کوهی، هکلی و خاکستری در بارور سازی درختان انجیر استفاده کردند.

این مقام مسئول سطح باغ‌های انجیر شهرستان را هزار و ۲۳۰ هکتار اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۷۰۰ هکتار از انجیرستان‌های خرامه بارور بوده و گرده افشانی می‌شوند.

او، نصب ظروف کاغذی تیره را یک رهیافت مدیریتی در کاهش تلفات زنبور گرده افشان و تعدیل هزینه تولید عنوان کرد و گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در اکثر باغ‌ها این ظروف جایگزین قوطی‌های فلزی شده.

دهقانی رویکرد تغییر الگوی کشت در زمان خشکسالی را موثرترین شیوه مصرف بهینه آب دانست و گفت: با توجه به نوپا بودن کشت انجیر در منطقه و عدم شروع بازدهی اقتصادی ۴۲ درصد از درختان بارور، پیش بینی تولید ۴۹ تن محصول را خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی زمینه افزایش ارزش افزوده و عرضه مستقیم و بدون واسطه به بازار‌های داخلی و خارجی را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.