فرماندار میاندوآب:

اعضای شورای شهر در امور اجرایی شهرداری دخالت نکنند

فرماندار ویژه میاندوآب با تاکید بر رعایت قانون توسط اعضای شورا گفت: اعضای شورای اسلامی شهر نباید در امور اجرایی شهرداری دخالت کنند.

علی پیام روز دوشنبه در جلسه بررسی عوارض شهرداری میاندوآب گفت: به خاطر اینکه شهرداری با مشکل مواجه نشود، مجبور خواهیم شد اعضای شورای شهر را به تخلفات اداری معرفی کنیم.

او با بیان اینکه اگر کاری برای منافع مردم و شهر باشد، کسی بازخواست نخواهد شد، گفت: بازخواست آن زمانی خواهد بود که از بیت‌المال برای منافع غیرعمومی استفاده کنیم.

او گفت: گاهی مردم که درصدد پرداخت عوارض شهرداری هستند از پرداخت آن خودداری کرده و عنوان می‌کنند که در بیرون از شهرداری به آنان گفته‌ شده که واریز نکنید چون کاهش می‌یابد. 

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه این‌ها باعث می‌شود که مردم رغبتی برای پرداخت عوارض از خود نشان ندهند، گفت: در این صورت شهرداری از نظر درآمدی با مشکل مواجه می‌شود.

پیام با بیان اینکه باید اقداماتی برای درآمدزایی شهرداری ایجاد شود، گفت: اجرای طرح پارکبان در میاندوآب در دفتر فنی استانداری به تصویب رسیده که اجرای آن علاوه بر حل و ساماندهی معضل ترافیک در میاندوآب، به درآمدزایی هم منجر خواهد شد. 

او با بیان اینکه اکنون شهرداری میاندوآب با مشکل مالی مواجه است، گفت: باید شورای شهر و شهرداری به مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر توجه ویژه داشته باشند و برحسب ارزش منطقه‌ای تعرفه عوارض شهرداری در آن مناطق محاسبه شود.

پیام با بیان اینکه از این اقدام شورای شهر حمایت خواهیم کرد، گفت: برای اداره بهتر شهرداری، باید تعرفه عوارض‌ها که پیشتر به تصویب شورای شهر رسیده بود، اصلاح شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: مردم و شهرداری یک مجموعه‌ هستند و باید منافع هر ۲ را در نظر گرفت اما نباید به مسایل به صورت تک جانبه نگاه شود.

محمد عابدی گفت:هر چند دفاع در برابر تعرفه عوارض شهرداری به خاطر مردم است ولی شهرداری هم متعلق به مردم میاندوآب است و مردم از شهرداری مطالبه در خصوص مبلمان شهری، زیبایی و تنظیف شهر دارند و عایدات عملکرد شهرداری هم به نفع مردم خواهد بود.

او با بیان اینکه این مصوبه پس از تایید در هیات تطبیق فرمانداری منجر به گشایش در درآمد شهرداری خواهد شد، گفت: با اجرای آن در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی تسهیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.