ممنوعیت دریافت هرگونه وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه هرگونه مشارکت برای تأمین هزینه مدارس داوطلبانه است و به هیچ‌وجه اجباری نیست.

نقی سیاهکالی مرادی گفت: در صورت دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلف در حین ثبت‌نام در مدارس و دریافت وجه، خاطیان به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند.

 بازدید‌های میدانی در خصوص ثبت نام دانش آموزان به صورت مستمر در حال برگزاری است و تا پایان فرایند ثبت نام دانش آموزان در طول تابستان ادامه دارد.

 با توجه به اینکه ثبت نام دانش آموزان یکی از مهم‌ترین ارکان پروژه مهر است، ستاد ثبت نام از اول خردادماه سال جاری به منظور اجرای مطلوب فرآیند و رفع مشکلات احتمالی تشکیل و تیم‌های بازرسی در سطح استان، مناطق و شهرستان‌ها به صورت مستمراز مدارس در ایام تابستان بازدید می‌کنند.

 ثبت نام پایه هفتم از روز دوشنبه ۳۰ خرداد و پس از اعلام نتایج آزمون‌های خرداد، ثبت نام پایه دهم از روز ۱۰ تیرماه و پس از اعلام نتایج هدایت تحصیلی انجام می‌شود.

 مراجعان می‌توانند، در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام، به ادارات آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند تا در اسرع وقت در ستاد‌های نواحی و مناطق به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در میان پایه‌ها برای ثبت‌نام نیاز به مراجعه به مدارس ندارند بنابراین اولیا از این بابت نگرانی نداشته باشند، زیرا به محض ثبت نتایج آزمون‌ها در سامانه مربوطه، به صورت سیستمی ارتقای دانش‌آموز به پایه بالاتر انجام می‌شود.

در حال حاضر چهار دسته از مدارس هستند که می‌توانند زمان ثبت‌نام هزینه‌ای را از اولیا دریافت کنند که شامل مدارس غیردولتی، مدارس شاهد، تیزهوشان و مدارس آموزش از راه دور است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
سلام و ادب و احترام
بنده به عنوان اولیای دانش آموز هر ساله این مشکل را داریم که وزیر میگوید رایگان ولی مدیر میگوید باید پرداخت شود .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدام درست است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟