جشن برچیده شدن بخاری‌های نفتی از مدارس استان قزوین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در هیچ یک از مدارس استان قزوین بخاری نفتی وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،جوانبخت، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان جشن برچیده شدن بخاری‌های نفتی از مدارس تاکید کرد: پس از حادثه آتش سوزی بخاری در مدرسه دختران در شین آباد، بر اساس تصمیم حاکمیت، سیستم گرمایشی کلاس‌های درس، از بخاری نقتی به گازی و رادیاتور برقی تجهیز شد و بر همین اساس، ۳۸۰۰ کلاس درس در استان استاندارسازی شدند.

او افزود: ۲۰۹ کلاس درس در استان هم برای گرمایش، به رادیاتور برقی مجهز شدند.

به گفته جوانبخت به علت استاندارد نبودن فضای کلاس‌های درسی، بخاری‌ها پاسخگو نیستند و باید برای استفاده بهینه از انرژی، کلاس‌های مدارس عایق بندی شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ۱۵ درصد مدارس استان، غیر استاندارد هستند که ظرف مدت ۳ سال، بخاری‌های گازی آن‌ها حذف خواهد شد.

جوانبخت گفت: اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مناطق کم برخوردار است و برای هر کلاس ۷ نفری ۹۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به نکته دیگری هم اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد از مدارس استان استحکام ندارند و باید هر چه سریعتر، تخریب و بازسازی شوند.

وی افزود: از سال ۸۴ مقاوم سازی مدارس استان شروع شده است و هنرستان شهید چمران به دلیل اقدامات بی نظیر برای مقاوم سازی، طرح اول سازمان‌های بین المللی شد.

جوانبخت همچنین گفت: باید باغچه‌های مختلف را در مدارس ایجاد کنیم تا دانش آموزان از نزدیک با طبیعت و رشد گیاهان آشنا شوند و از سوی دیگر، تفکیک زباله را به آن‌ها آموزش دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ابراز امیدواری کرد که به دنبال عملیات اجرایی مدرسه سبز در منطقه آبگیلک هستیم و این طرح تا ۳ سال آینده به بهره برداری می‌شود.
انتهای پیام/.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.