ایگور سچین: اروپایی‌ها با تحریم انرژی روسیه دست به «خودکشی» زدند

رئیس شرکت روسنفت تاکید کرد کشور‌های اروپایی با دستور آمریکا دست به تحریم انرژی روسیه زدند، اما این کار خودکشی اروپا حساب می‌شود.

ایگور سچین، رئیس شرکت روسنفت تاکید کرد اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در زمینه انرژی دست به خودکشی می‌زند و استقلال و رقابت خود را در برابر آمریکا از دست می‌دهد.

براساس گزارش ریانووستی سچین در مصاحبه‌ای در حاشیه مجمع بین المللی اقتصاد پترزبورگ گفت: در نتیجه تحریم‌های ضد روسیه، اروپا برای همیشه ذهنیت و فرصت‌های خود برای تبدیل شدن به یک قطب سیاسی و یا یک قطب اقتصادی رقیب و جایگزین برای آمریکا را از دست داده است.

رئیس این غول انرژی روسی معتقد است که اروپا با کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه به گران‌ترین منطقه انرژی جهان تبدیل شده و رقابت پذیری آن را تضعیف می‌کند. او این اقدام اروپا را خودکشی خوانده و اعلام کرد خودکشی انرژی از سوی اروپا عواقب بلندمدتی خواهد داشت. جهان در حال حاضر شاهد کاهش پتانسیل اقتصادی آن، از دست دادن رقابت پذیری و زیان مستقیم برای سرمایه گذاران در اروپا است.

شایان ذکر است حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا علیه این کشور از عوامل مهمی محسوب می‌شوند که قیمت انرژی در جهان را افزایش داده‌اند زیرا روسیه از جمله صادرکنندگان بزرگ نفت در جهان است.

نفت کالایی است که در بازار‌های جهانی معامله می‌شود. آمریکا هرگز مقادیر قابل توجهی نفت از روسیه وارد نکرده است، اما اروپا به طور سنتی به روسیه وابسته بوده است. تصمیم اخیر اتحادیه اروپا برای ممنوعیت ورود نفت از روسیه موجب افزایش قیمت نفت در سطح جهانی شده است.

چندی پیش قیمت هر بشکه نفت خام به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه بسته شد. این رقم در ماه گذشته کمتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه بود. گلدمن ساکس اخیرا پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت خام برنت بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، ۱۴۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

در همین حال اوپک و متحدانش، تولید نفت خود را به شدت کاهش داده اند، زیرا تقاضا برای نفت در ماه‌های اولیه شیوع همه گیری کاهش یافت و بسیاری از مشاغل در جهان تعطیل شدند. برخی از کشور‌های تولیدکننده نفت در تلاش برای افزایش قیمت، تولید خود را کاهش دادند. این در حالی است که ظرفیت تولید و پالایش نفت آمریکا هنوز به طور کامل به سطح قبل از همه گیری نرسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار